השוק

מדוע משרד הבריאות מסרב לעסקת המיליונים של דמרי בקנאביס?

היק"ר שאחראית על תחום הקנאביס במשרד הבריאות סירבה לאשר את ההשקעה של יגאל דמרי בטוגדר; דמרי יעמיד לטוגדר הלוואה ניתנת להמרה למניות שניתן למכור אותה; טוגדר: לזה לא צריך אישור של היק"ר
ניצן כהן | 
יגאל דמרי בעלי חברת י.ח דמרי (צילום משה עמר)
היק"ר שהיא היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות מסרבת לאשר את ההשקעה של יגאל דמרי בחברת הקנאביס הרפואי טוגדר והפיכתו לבעל עניין בה. מדובר בהחלטה לא שגרתית של היק"ר אך היא נמצאת תחת אחריות היחידה וההחלטה התקבלה במסגרת מתחם שיקול הדעת שלה.
טוגדר ויגאל דמרי החליטו שדמרי ילווה כסף לחברה (פרטי ההלוואה החדשה לא סוכמו עדיין) בהלוואה המירה למניות ושניתן להעביר את הזכויות שהיא תקנה לצד שלישי, כלומר ניתן למכור אותה או להעביר אותה למישהו אחר שהיק"ר יאשר (או שלא).
נזכיר כי בחודש יולי האחרון חתמו בעלי השליטה בטוגדר, טוגדר ויגאל דמרי על הסכם במסגרתו יעמיד דמרי לטובת החברה 25 מיליון שקל. כנגד 15 מיליון שקל יוקצו לדמרי 13.1 מיליון מניות וכ-11 מיליון אופציות ו-10 מיליון שקל יועמדו לחברה כהלוואה בריבית של 6%.
הקצאת המניות ומימוש האופציות היו אמורות להפוך את יגאל דמרי לבעל עניין בחברה (בין היתר בשל הסכם עם בעלי השליטה בה) ולכן היה צורך באישור הרגולטור - משרד הבריאות - כדי להשלים את המהלך. האישור כאמור לא ניתן ולכן הודיעה החברה כי ההסכם מתבטל ובמקום זאת, דמרי יעמיד הלוואה המירה למניות שלטענת טוגדר אינה מצריכה את אישור היק"ר.
כרגע לא ברורה עמדת היק"ר אם אכן עמדת טוגדר שהלוואה המירה למניות אינה מצריכה אישור שלו אבל בהחלט יכול להיות שהיק"ר יחשוב אחרת ודמרי לא יוכל להעמיד הלוואה המירה לטובת החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה