השוק

בנק ישראל מפציץ: סיימנו עם רכישת 30 מיליארד דולר

בנק ישראל סיים בחודש שעבר את התוכנית לרכישת 30 מיליארד דולר; יתרות המט"ח של ישראל זינקו ל-204.5 מיליארד דולר; נגיד בנק ישראל: אנחנו לא מוגבלים ברכישת דולרים
ניצן כהן |  1
אמיר ירון (צילום פלאש 90/יונתן זינדל)
בנק ישראל מפציץ היום עם הודעה כי סיים את רכישת 30 מיליארד הדולר שתכנן לרכוש השנה. נגיד בנק ישראל, אמיר ירון אמר כי הבנק אינו מוגבל ברכישת דולרים נוספים. נזכיר כי בימים האחרונים נחלש הדולר מול השקל ונסחר ברמה של 3.11 שקל, נקודת שפל של 26 שנים.
נזכיר עוד כי בתחילת השנה, כדי להתמודד עם היחלשות הדולר מול השקל החליט הנגיד, אמיר ירון, כי בנק ישראל לא ילחם על שער חליפין כזה או אחר אלא ימתן את התנודתיות של שער החליפין והתוכנית לרכישת 30 מיליארד דולר בשנה נועדה לצורך כך.
בבנק הפועלים אמרו לפני כשבוע כי יישום תוכנית רכישת הדולרים של בנק ישראל בהתחשב במטרות של התוכנית הן הצלחה מסחררת ואיפשרו ליצואנים או בכלל לשחקני המט"ח להיערך בהתאם, לרכוש הגנות במחירים סבירים או באופן עקרוני לכלכל את צעדיהם בהתאם להתפתחויות הכלכליות מבלי שבנק ישראל יהיה שחקן שקובע שערי חליפין באופן פרמיטיבי למדיי.
יתרות המט"ח של ישראל, נכון לסוף חודש אוקטובר עומדות על 207.47 מיליארד דולר וזאת לעומת יתרות של כ-204 מיליארד דולר בסוף חודש ספטמבר. ניתן לראות כי הבנק רוכש מידי חודש כמה מיליארד דולרים בשוק כדי למתן את התנודתיות וזה מצוין ונכון הרבה יותר בהשוואה לפעילות של בנק ישראל בשנים שקדמו לאמיר ירון, אז נלחם הבנק על שערי חליפין לא ריאליים והפך לכר פורה לפעילות של ספקולנטים.
אמיר ירון משקף גישה הרבה יותר ריאלית למציאות הכלכלית מגישות פחות מתקדמות שאפיינו בעבר את בנק ישראל ולכן הפעילות של הבנק בעידן של יורן היא פעילות ממתנת תנודות במקום מלחמה חסרת תוחלת בתנועות הון בינלאומיות בניטרול (או בתוספת) פרמיית הייחודיות של הכלכלה הישראלית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה כל העולם
    יי 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך לדעת????
    סגור