השוק

גוגל עושה היסטוריה: הגיעה לשווי של 2 טריליון דולר

ענקית האינטרנט חצתה אחר הצהריים לראשונה בתולדותיה את רף השווי שהכניס אותה למועדון יוקרתי שעד כה היו בה רק שתי חברות. כמה זמן זה לקח לה?
יאיר מור | 
גוגל מתכננת להשקיע (צילום pixabay, unsplash)
שעות בודדות לאחר פרסום כתבה לפיה מניית אלפאבית, חברת האם של גוגל, היא מניית הטכנולוגיה הגדולה שעלתה השנה בשיעור החד ביותר, חצתה החברה רף כפול: המניה שלה עלתה לראשונה מעל מחיר של 3,000 דולר, ושווי השוק הכולל שלה חצה לראשונה את השני מיליארד דולר.
 
לפי הכתבה שפורסמה אחר הצהריים (לפי שעון ישראל) באתר Investors, מניית אלפאבית, שמוכרת לציבור כגוגל למרות שביצעה באוקטובר 2015 ארגון מחדש תחת השם החדש, זינקה השנה בכמעט 70% - שיעור גבוה משמעותית מהממוצע של ארבע ענקיות ההייטק המכונות FANG – ראשי תיבות של פייסבוק (ששינתה בינתיים את שמה למטא), אמזון, נטפליקס וכמובן גוגל.
אלפאבית היא החברה השלישית המגיעה לשווי הזה: הראשונה היתה אפל, שחצתה את רף ה-2 מיליארד דולר באוגוסט 2020, השנייה היתה מיקרוסופט, שחצתה אותו ביוני האחרון, ועתה מגיע תורה של גוגל, ששוברת את שיא המהירות של ההגעה להישג הזה: למיקרוסופט זה לקח 46 שנים מייסודה ו-35 שנים מההנפקה בבורסה, לאפל זה לקח 44 שנים מהקמתה ו-40 שנה מהנפקתה, ולאלפאבית זה לקח רק 23 שנים מהקמתה ו-17 שנה בלבד מההנפקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה