השוק

מיקרוסופט שוברת שיאים: שווי מטורף של 2 טריליון דולר והמניה טסה

החברה הפכה אתמול לשלישית בהיסטוריה לחצות את הרף המדהים, והיא כעת החברה השנייה בשוויה. ייתכן בהחלט שמחר היא תתקרב צעד גדול למקום הראשון
יאיר מור | 
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
בזמן שהמייסד שלה, ביל גייטס, הולך והופך אהוד פחות ופחות בארה"ב, מיקרוסופט הולכת ופורחת ונראה שאי אפשר לעצור אותה: ביום המסחר אתמול בנאסד"ק הגיע שווי מניית החברה לראשונה ל-265.8 דולר, מה שהעלה את שוויה הכולל שלה אל מעל רף 2 טריליון הדולר. עם זאת, עד סיום יום המסחר המניה הספיקה לרדת מעט, ונסגרה במחיר של 265.51 דולר, מה שהוריד את שווי החברה ל-1.9997 טריליון דולר "בלבד".
מיקרוסופט היא החברה השלישית בהיסטוריה שחוצה את רף 2 טריליון הדולר, כאשר שתי הראשונות לעשות זאת היו שתי מתחרות גדולות שלה משני תחומים שונים - אפל ואמזון, שעשו זאת בהפרש של חודש בקיץ 2018. עם זאת, בניגוד לאפל, שהמשיכה לעלות אחרי השיא הזה וכעת שווה יותר מ-2.2 טריליון דולר, אמזון לא זכתה לנעול אפילו יום מסחר אחד, וירדה מאז לשווי של 1.77 טריליון דולר, מה שהפך אותה לחברה הרביעית בשוויה בעולם, כאשר במקום השלישי נמצאת ענקית הנפט הסעודית אראמקו ששויה 1.88 טריליון דולר. במקום החמישי נמצאת מתחרה נוספת של מיקרוסופט - אלפבית (גוגל), ששוויה 1.67 טריליון דולר.
השיא החדש מגיע שנתיים וחודשיים לאחר שהחברה חצתה לראשונה את רף טריליון הדולר, ולאחר שנה שבה נסקה מניית מיקרוסופט ב-32.4%. זאת בעקבות מגיפת הקורונה, שכפתה על מיליוני מעסיקים ברחבי העולם להעביר את עובדיהם למתכונת עבודה מהבית תוך הסתמכות על שירותי ענן וכלי עבודה מקוונים - תחום שמיקרוסופט חזקה בו.
החברה צפויה לשמור, אם לא לעבור, את השווי הנוכחי שלה במהלך יום המסחר הקרוב, לקראת אירוע שייערך מחר בערב שעון ישראל ובו היא תציג את מערכת ההפעלה הבאה שלה, שאמורה להיות הנשק הסודי שלה בתחרות על עתיד המחשוב לאחר שהפסידה את שוק הסלולר לגוגל ואפל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה