השוק

אלטשולר שחם, מנורה ומגדל משקיעים בריט של בירם ודויטש

השלושה ישקיעו 350 מיליון שקל בקרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש שההון העצמי שלה לאחר ההשקעה יעמוד על מיליארד שקל; קיסטון מנוהלת על ידי נבות בר; הקרן מנהלת מגעים לרכישת חברת התחבורה הציבורית אגד
ניצן כהן | 
גיל דויטש ורוני בירם (צילום יחצ)
קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש השלימה גיוס של 350 מיליון שקל לאלטשולר שחם, מנורה מבטחים וחברת הביטוח מגדל. לאחר ההשקעה יעמוד ההון העצמי של הקרן על מיליארד שקל. גיוס ההון מצטרף לקו האשראי של חצי מיליארד שקל שהעמידה חברת הביטוח הראל לקרן.
במקביל לגיוס קיבלה קיסטון ממעלות דירוג של A פלוס לקראת גיוס אג"ח של עד 400 מיליון שקל שעל גיוסה הודיעה הקרן לפני כשבוע.
מקיסטון נמסר כי מהלכים אלה מחזקים את יכולת הפיתוח העסקי והצמיחה שלה בביצוע עסקאות. כאשר גיוון וזמינות מקורות ההון מאפשרים לקרן גמישות פיננסית, הוזלת עלויות ומהירות תגובה.
קרן הריט קיסטון בניהולו של נבות בר, השלימה את השלב הראשון בעסקת רכישת חלקיהן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בתחנת הכח IPM בבאר טוביה בהספק של 451  MW ושילמה כ- 220 מיליון שקל. התחנה פועלת באסדרה 914 כך ש- 85% מהחשמל המיוצר בה נמכר לרשת החשמל, והיתר לצרכנים פרטיים. סך אחזקותיה של קיסטון בתחנה לאחר השלמת הרכישה במישרין ובעקיפין יעמוד על כ- 34% ויהפוך את הקרן לבעלת המניות הגדולה ביותר בתחנה.
עם השלמת רכישת חלקיהן של קרן נוי, הפניקס ולאומי פרטנרס בתחנת הכח IPM יעמוד סך נכסיה של קיסטון על כ- 1.25 מיליארד שקל.
עסקה זו מצטרפת לשורת עסקאות מורכבות אותן השלימה הקרן בשנתיים וחצי מאז הקמתה, ביניהן רכישת האחזקות בחברות המפעיל, המפעילות בין היתר את כביש 6 ומנהרות הכרמל, 50% ממתקן ההתפלה באשקלון, שותפות בתחנת הכח רמת חובב ,רכישת 25% בפרויקט סיבים אופטיים חוצה יבשות, וכן השליטה בחברת סאנפלאואר הציבורית והפיכתה לזרוע ההשקעות בתחום האנרגיה המתחדשת.
קיסטון הודיעה לאחרונה על מו"מ עם אחת הקבוצות שמתמודדות על תחנת הכוח "חגית" במסגרת מכרז שהנו חלק מהפרטת רכיב היצור של חברת החשמל, ועל השתתפותה בשלב המקדים בהליך המכירה של אגד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה