השוק

עידן עופר מטיל פצצה: האם תומך בסגירת בז"ן?

אחרי שמכר את מניותיו בחברה והפך לבעל מניות ללא שליטה, וברקע הביקורות ותוכנית ההפיכה של בז"ן ליצרנית פולימרים ירוקים - בעל השליטה לשעבר בבז"ן בהודעה מפתיעה
מערכת ice |  1
עידן עופר (צילום משה שי פלאש 90)
עידן עופר, עד לא מזמן בעל מניות בבז"ן, יוצא בהודעה מפתיעה בה הוא תומך בהמלצות לסגור את מפעלי החברה בחיפה ולהפוך אותה ליצרנית טכנולוגיה ירוקה. עופר, מכר את מניותיו בצל הביקורות שספגה בזן מהזיהום שמפעלי החברה גורמים לו באיזור, ונשאר בעל מניות אך לא בעל שליטה.
לפי פרסום קודם ב-ice, קצת אחרי שעידן עופר מכר את השליטה בבתי הזיקוק בחיפה בזן פרסמה את התוכנית האסטרטגית שלה שכוללת השקעה של 400 מיליון דולר. מתוך הסכום הזה, כ-240 מיליון דולר יושקעו במעבר לייצור פולימרים ירוקים, כלומר פולימרים שמיוצרים באמצעים ממוחזרים ומתכלים.
הכוונה היא להשקיע 170 עד 240 מיליון דולר בתחום וזאת עד לשנת 2030. בבז"ן מעריכים כי ההשקעה תניב תוספת EBITDA שנתית של 55-70 מיליון דולר. את פעילות הפולימרים מרכזת בז"ן בשתי חברות, כרמל אולפינים בישראל ודוקור שממוקמת בהולנד.
 
הבוקר מפרסם עופר הודעה תמוהה בעניין, ומטעמו נמסר כי, "בהקשר לפעילות בזן במפרץ חיפה, עידן עופר מבקש לציין בצורה הברורה ביותר, שכבעל מניות בעקיפין בבזן, הוא תומך במתווה ועדת המנכ"לים של הממשלה למפעלים במפרץ חיפה וביוזמת מנכ"לית מינהל התכנון, הגברת דלית זילבר, לקידום וליישום תוכנית מתאר חדשה לנמל המפרץ בחיפה, ברוח המתווה.
"עידן עופר סומך את ידיו על הנהלת ודירקטוריון בזן, שישתפו פעולה עם הממשלה באופן קונסטרוקטיבי למימושו של המתווה בצורה מיטבית, תוך מתן מענה ראוי לכלל בעלי העניין בחברה ובמיוחד לעובדי בזן.
"כחלק מאסטרטגיית בזן, כפי שאומצה לאחרונה ע״י דירקטוריון החברה, להפיכתה של בזן לחברה העוסקת בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים ידידותיים לסביבה – עידן עופר תומך בצירוף של דירקטורים בלתי תלויים המתמחים בתחומי איכות סביבה לדירקטוריון בזן. עידן עופר מביע תקווה שבעלי מניות נוספים בחברה יתמכו בהודעה זו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כותרת מפגרת. לא סגירה, שינוי יעוד.
    אשר 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נמאס מכם
    סגור