השוק

כך תפקידו מזומנים בבנק הדיגיטלי - כמעט מכל מקום

בבנק הדיגיטלי מאיצים את קצב ההיערכות לקראת ההשקה ואחד הנושאים  ובין הנושאים שטרם הוסדרו יש את נושא "שירותי הקופה"; ל-ice נודע שהבנק מנהל מגעים עם רשתות שיווק קמעונאיות כדי להציב בתחומן מכשירים או להשתמש בשירותי הקופאים שלהם
ניצן כהן |  2
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, freepik)
הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע צובר תאוצה לקראת ההשקה שמתוכננת לתחילת השנה הקרובה. לקראת השקל הבנק נותרו כמה נושאים פתוחים אך מרכזיים בכל הנוגע לשאיפה של הבנק להיות "בנק רגיל". ל-ice נודע שהבנק פועל לאפשר שירותי קופה ברשתות השיווק והוא פועל להציב באחת הרשתות הגדולות מכשירים להפקדת מזומן ואף לעשות שימוש בקופאים של הרשת.
נכון לעכשיו הבנק הדיגיטלי לא סגר עם אף רשת שיווק אך הוא נערך לעשות כן. יש לציין כי שימוש ברשתות השיווק הוא מעניין בשל העובדה כי רשתות השיווק פועלות שעות עבודה רבות יותר ורצופות יותר מסניפי הבנקים ולכן יש גמישות גדולה יותר ללקוחות שצריכים את השירותים האלה בכל הנוגע להפקדת מזומנים או כל שירות אחר (והיום אין הרבה כאלה) שמצריך קופה ברשתות השיווק.
 
נסביר לרגע את התהליך: נכון להיום בשל העובדה שהבנקים הגדולים סגרו לא מעט סניפים בעיה בכל הנוגע לשירותי קופה ובעיקר הכוונה היא להפקדת מזומנים. כדי להפקיד מזומן הלקוח צריך למצוא סניף שיש בו קופה ולהתפלל שאין שם תור ארוך מידי כדי לבצע את הפעולה במהירות.
לצורך הדוגמה אם נניח שהבנק הדיגיטלי יוכל להציב מכשירים מתאימים בסניפים של רמי לוי או שופרסל (כולל רשת BE) או סופר פארם הרי שניתן יהיה להגיע לכל סניף בכל שעות הפעילות של הרשת ולעשות שימוש במכשירים. העלילה תסתבך ככל שיהיה צורך לעשות שימוש בקופאים של הרשת.
כדי להוציא את השירות הזה לפועל, הבנק הדיגיטלי צריך להסדיר מערכת יחסים עם רשת שיווק שיש לה פרישה גדולה ורחבה וכמובן להסדיר את נושא התשלום לרשת וכן הלאה ובכל מקרה מדובר בנושא לא פשוט שכולל היבטים משפטיים מורכבים שמצריכים כמובן גם אבטחה מתאימה, רכישת מכונות מתאימות ובכמות שתיצור מסה קריטית שתייצר איזון בין הצרכים של הלקוחות ליכולת של הבנק לספק שירות.
נזכיר כי באופן עקרוני השימוש במזומן פחת משמעותית בשנים האחרונות בעיקר הודות להשקה של ארנקים דיגיטליים ושירותי מיקרו-תשלומים כמו ביט, פייבוקס, אניפיי, אפל פיי וגוגל פיי וכן הלאה ולכן לא ברור עד כמה יהיה שימוש בשירותי קופה מהסוג המסורתי ולכן בבנק הדיגיטלי לא הקדישו יותר מידי תשומת לב לנושא - עד להשקה שתהיה בקרוב.
חיבור של הבנק הדיגיטלי עם רשת שיווק גדולה יכול להיות מעניין בין היתר כי הוא פותח פתח ליצירת מועדון לקוחות בסגנון של שופרסל וכ.א.ל שנחשב למועדון לקוחות אטרקטיבי.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הבנק החדש !!
    אחד מהעם 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ככל ששרותי הבנק הוירטואלי יהיו יותר זמינים וברורים ,הוא ירכוש יותר ויותר לקוחות ,אפילו אנשים מבוגרים יותר שאינם חסידי התקופה החדשה של המיחשוב !!
    סגור
  • 1.
    שיאפשרו להפקיד מזומן בכספומטים משלהם. (ל"ת)
    חנן 12/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור