השוק

הכשרה ביטוח בעסקת ענק בגרמניה: תרכוש סופרמרקטים במיליארד שקל

ההשקעה תתבצע ביחד עם שותף ישראלי ועם קופות הגמל של אלטשולר שחם במסגרתה ירכשו החברות 6 נכסים שמושכרים לרשת הקמעונאות מטרו
ניצן כהן | 
הבורסה לניירות ערך בתל אביב (צילום פלאש 90/ אדם שולדמן)
הכשרה ביטוח שבשליטת איש העסקים אלי אלעזרא, קרן מידאל וקופות הגמל של אלטשולר שחם רכשו שישה סופרמרקטים בגרמניה בסכום המוערך בכמיליארד שקל, העסקה תמומן באמצעות הון עצמי (35%) ו-65% ימומנו על ידי קונסורציום בנקים גרמניים.
הרכישה כללה סופרמרקטים המושכרים ל"מטרו" הקמעונאית הגרמנית וממוקמים בפרייבורג, קובלנץ, בון, רגנסבורג, אסן וקורנטל. המשקיעים הישראלים רכשו את הסופרמרקטים מידי חברת ניהול בריטית, Rev Cap. מדובר בשטח של 130 אלף מ"ר ומחיר של 2,100 יורו למ"ר בממוצע. הנכנסים הכלולים בעסקה מושכרים בחוזה ארוך טווח לקמעונאית הגרמנית ל-12 שנים.
 
רועי קדוש, סמנכ"ל ההשקעות ראשי וראש תחום אשראי ונדל"ן בהכשרה חברה לביטוח הוסיף: "ההשקעות בנדל"ן מהוות מבחינת הכשרה אפשרות לגוון את תיק ההשקעות האלטרנטיבי. אנו ממשיכים באיתור נכסים חדשים לרכישה במודל השותפויות בכל העולם".
רשת מטרו נחשבת לאחת מרשתות השיווק הגדולות באירופה היא נסחרת בבורסה הגרמנית ומפעילה כיום כ-680 סניפים ב-24 מדינות באירופה ובאסיה. הנכסים שרוכשת הכשרת הישוב מאוכלסים על ידי Metro זה שנים ארוכות וממוקמים באזורי ביקוש בגרמניה ומושכרים בחוזה ארוך טווח מסוג NNN לתקופה בת 12 שנים.
היקף העסקה עומד על כ-275 מיליון אירו כולל הוצאות העסקה, כאשר הרכישה תמומן על יד קונסורציום של בנקים גרמניים בהיקף של כ-65%.
השקעה בסוג נכסים זה נחשבת השקעה סולידית והיא תולדה של הריבית האפסית שגוררת את המשקיעים להשקעות ריאליות בתשואות נמוכות יחסית (התשואה של העסקה אמורה להניב 5.5% וזו בדיוק המטרה של הבנקים המרכזיים שמחזיקים ריבית נמוכה - כדי לעורר את השוק הריאלי). 
קרן מידאל היא קרן המתמחה בנדל"ן מניב במערב אירופה עם דגש על גרמניה. למנהלי הקרן, רביב קורן ויהודה עמית ניסיון של מעל 15 שנים בהשקעות נדל"ן באירופה. קרן מידאל גייסה ב-2017 כ-112 מיליון אירו ורכשה נכסים בשווי של כ-300 מיליון אירו. באוקטובר 2020 גייסה קרן מידאל השניה התחייבויות בגובה של כ-225 מיליון אירו, וזו העסקה השלישית שעושה הקרן השנייה של מידאל. המשקיעים הגדולים בקרנות מידאל הינם גופים מוסדיים ישראליים כגון אלטשולר שחם, מנורה מבטחים, עמיתים, מור גמל כמו גם משקיעי Hi-Networth ומספר פמילי אופיס.
בכוונת מידאל לצרף משקיעים פרטיים להשקעה זו בעיקר מקרב המשקיעים הקיימים בקרן. 
רביב קורן, שותף מנהל בקרן מידאל: "העסקה משתלבת עם אסטרטגיית הקרן להשקעה בנכסים מניבים ויציבים בגרמניה, ובמערב אירופה בכלל. אנחנו רואים ביקוש משמעותי לאזורים בהם ממוקמים הנכסים ומאמינים בשוכר. הקרן מתכננת להשלים את השקעת כספי הגיוס בתקופה הקרובה ולהגיע לתיק נכסים של כ- 1 מיליארד אירו".
יאיר לוינשטיין, מנכ"ל אלטשולר שחם גמל ופנסיה: "אנחנו עובדים כל העת במטרה לאתר עסקאות מעולות לצד שותפים רציניים, זאת במטרה לגוון את תיק ההשקעות עבור לקוחותינו ולהגדיל את החלק הלא סחיר בו".
רועי קדוש, סמנכ"ל ההשקעות ראשי ראש תחום אשראי ונדל"ן בהכשרה חברה לביטוח: "ההשקעות בנדל"ן מהוות מבחינת הכשרה אפשרות לגוון את תיק ההשקעות האלטרנטיבי, אנו ממשיכים באמצעות זרוע הנדל"ן של החברה, באיתור נכסים חדשים לרכישה במודל השותפויות בכל העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה