השוק

"ישראל לא תוכל לחמוק ממגמות האינפלציה בעולם"

גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות: "המגמות מאותתות על לחצים אינפלציוניים שנבנים במשק הישראלי. האינפלציה בישראל ממש לא אמרה את המילה האחרונה"
איתמר כהן |  3
גיא בית אור (צילום מושיק ברין)
מדד המחירים לצרכן ירד בנובמבר ב-0.1%, ושיעור האינפלציה בישראל ב-12 החודשים האחרונים הגיע ל-2.4%, כך עולה מנתונים שפירסמה אתמול (רביעי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בארה"ב, לעומת זאת, מדד המחירים לצרכן זינק בשנה האחרונה ב-6.8%.
הבנק הפדרלי בארה"ב רמז אתמול כי בשנה הבאה צפויות שלוש העלאות ריבית, והודיע כי יגביר את קצב צמצום רכישות איגרות החוב ב-30 מיליארד דולר מדי חודש, לעומת התוכנית המקורית שלפיה יצמצם את היקף הרכישות ב-15 מיליארד דולר מדי חודש.
 
גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות, מציין כי "זהו החודש השני שבו אנו רואים את מדד המחירים לצרכן בישראל מפתיע כלפי מטה. ואולם, מגמות העומק בהחלט מאותתות על לחצים אינפלציוניים שנבנים במשק הישראלי, ובהן סעיף הדיור שהפתיע כלפי מעלה, מחירי הריהוט והציוד לבית שממשיכים לזנק, ואינדיקציות ממדד המחירים ליצרן - שממשיך לעלות בקצב מהיר".
בית-אור מוסיף כי "להערכתנו, אף שאנו אחרי שני מדדים נמוכים מהצפוי, האינפלציה בישראל ממש לא אמרה את המילה האחרונה - וישראל לא תוכל להתחמק מהמגמות האינפלציוניות המשמעותיות בעולם. אחרי הכל, הבנק הפדרלי האיץ משמעותית את סיום תוכניות התמיכה רק משום שהוא מודאג כל כך מהאינפלציה שמורגשת היטב בארה"ב וברוב העולם המפותח".
עוד אומר בית-אור כי "עם אינפלציה דוהרת בארה"ב, משבר מתמשך בשרשראות האספקה, ואינדיקציות רבות להאטה כלכלית משמעותית בחודשים הקרובים, איננו רואים כיצד סיום ההרחבה הכמותית והעלאת ריבית בארה"ב כבר במחצית הראשונה של 2022 יכולים להיתפש כחדשות טובות לשוקי המניות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם באמת האינפלציה תעלה, בנק ישראל פשוט יפסיק לקנות דולר
    אאא 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואז השקל יתחזק וימתן או יעצור את האינפלציה.
    סגור
  • 2.
    האינפלציה גבוהה פי כמה מהמפורסם!!
    מור 12/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הלמ"ס משקרים.
    סגור
  • 1.
    כותרת בומבסטית-העולם בסחרחורת הקורונה ו...יש לנו נביא!! (ל"ת)
    איתן 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור