השוק

הראל ויזל עולה למתקפה: "להרוויח כסף הפך לגס"

איש העסקים ואבי שמחון בסיבוב השני בוועידת הקניונים ורשתות הסחר; ויזל: "עדיף ממשלה עם תקציב מאשר לא לעשות כלום"; שמחון: "יש סדרי עדיפויות, כממשלה דאגנו למי שיש לו קו אשראי של 5,000 שקל בלבד"
ניצן כהן |  7
אבי שמחון והראל ויזל (צילום איתן ון לואן)
הראל ויזל ואבי שמחון התעמתו היום (שני) בועידת הקניונים ומרכזי הסחר שמתקיימת באילת. שמחון נזכיר, היה היועץ הכלכלי של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ועמד בראש המועצה הלאומית לכלכלה בתחילת משבר הקורונה.
ויזל אמר לשמחון: "בכלכלה תקציב זה ודאות ועדיף ממשלה עם תקציב מאשר לא לעשות כלום. אנו רשתות השיווק  מעסיקים אלפי עובדים, אנו רוצים להרוויח כסף וקצת התבלבלנו במדינת ישראל! ענף ההייטק, שאני גאה בו שמרוויח הרבה מאוד כסף, נחשב ל "וואוו", כל חברת הייטק בסוף מעסיקה סה"כ כ 100 עובדים, לעומת זאת בענף הקניונים והקמעונאות מעסקים אלפי עובדים וכשאנחנו מרוויחים תוקפים אותנו.
 
"חלק מהעסקים מרוויחים רק כ-4%. כל מדינה נורמלית בעולם רוצה שהחברות שלה ירוויחו כסף וימשיכו להעסיק עובדים. המדינה צריכה לתמוך בחברות שמרוויחות כסף... ומה לעשות? על הדרך הבעלים מתעשרים מזה, מילה שהפכה לגנאי בארץ".
פרופסור שמחון ענה: "אני לא אומר שעשיר זה רע, להפך, הנקודה היא שיש סדרי עדיפויות, כממשלה דאגנו למי שיש לו קו אשראי של 5,000 שח בלבד, שאין להם כלום ופתאום מקור הפרנסה נגדע להם. אם לא היינו דואגים לאלו שבמצוקה ולכאלה שהמצב הכלכלי שלהם קשה יותר, הם לא יכלו ללכת למכולת. הסקטור העסקי מבוסס על יזמים שמפתחים עוד עסקים - אני בעדם. אך כשהכל נעצר אנחנו צרכים לדאוג לכאלה שבלי עזרה של הממשלה יגיעו למצב קשה".
לדברי שמחון: "הקמנו קרן למתן הלוואות של 21 מיליארד שקל לעסקים. מי שתיפעל את הכל זה היה משרד האוצר שאמרו לנו : "במשבר הכלכלי  של 2008-2009  הורדנו את הראש עד שהגל יעבור" ולא עשו כלום! ניסיתי להסביר להם שזה לא אותו משבר, מאחר ואנחנו לא מאפשרים לבעלי עסקים לפתוח את העסק שלהם ואם לא נתמוך בהם, הם בבעייה רצינית".
ויזל ענה: "כשדברתי איתך במהלך האירוע הייתה אוזן קשבת, הקמנו צוות לטובת  עסקים קטנים, בינויים וגדולים וכשהגענו  אליך והצגנו לך את כל הבעיות שלנו הקשבת לנו ואמרת שיש בעיות במשרד האוצר. נשלחנו לדבר עם הפקידים באוצר  וכשהגענו לבכירים  ביותר  שאלו אותנו: "האם חלק מהחברות שהיו לפני הקורונה על סף סגירה, אתם חושבים שבעזרת המעניקים הם יחזיקו מעמד? אמרתי להם שאם יש סיכוי של אחוז להציל אותם אתם לא תדעו. האם הם אלה שצרכים להחליט? לדעת?".
פרופסור שמחון אמר: "אני בעד לעזור לעסקים וכתבנו תוכנית אך אגף התקציבים לא עשו ולא יעשו כלום!!! הם עצרו כל פעילות." הראל ויזל השיב: "היום, שנתיים אחרי הקורונה,  אנו יודעים שאחרי סגר יש עבודה טובה בקניונים והצרכנים מגיעים לקניות בחנויות. אז, לא ידענו, הייתי צריך לייצג אז את כל הרשתות, אני משלם בחודש 80 מיליון שקל לעובדים ולקניונים 80 מיליון שכ"ד. היום לשמחתי בגלל שיש עבודה טובה כל הרשתות התחזקו".
אבי שמחון אמר: "המטרה שלנו כממשלה הייתה כפולה, לעזור לאנשים שנשארו בלי כלום. והמטרה השנייה –החזון שלי היה לראות את כל העסקים נפתחים שוב, ברגע שהחיסונים יכנסו. לא רצינו שעסקים יסגרו או יפגעו,  רצינו שיפתחו. בהסתכלות לאחור עשינו עבודה נהדרת. הראל ויזל סיכם ואמר על התנהלות הממשלה : אני מסתכל ויש לי עסקים ב 16 מדינות בעולם. אכן הממשל עשה עבודה סה"כ עבודה טובה.
 
פרופסור שמחון אמר: "חל"ת זה היה דבר נהדר ונתן למיליוני אנשים אויר לנשימה . לממשלה הנוכחית אני אומר: תעשו את אותו הדבר כמו שעשינו. אם תגרמו נזק לעסק תפצו אותו. אתם בסך הכל פקידים שלא מבינים בכלכלה לכן הכלל הוא עסק שנפגע צריך לפצות אותו".
לסיום אמר שמחון: "התקציב שהעבירה ממשלת בנט הוא רע מאחר ואין לו יעד והא לא נועד לשרת מטרות". ויזל: "אין ספק שבכלכלה תקציב זה ודאות ועדיף תקציב מאשר לא לעשות כלום".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    להרוס קטנים ולייצר מונופולים .ולאחר מכן
    בן ארצי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לשלם גרושים לעובד ..זה עבריינות ..המונופולים הגיעו למה שהגיעו בעזרת הקטנים שישתמשו בהם ולאחר מכן זרקו אותם כמו המכולות לדוגמא
    סגור
  • 6.
    להחרים את ויזל
    יולי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ויזל מסונוור מרוב כסף ורומס כל מי שניכר בדרכו. אני מזמן החרמתי את העסקים שלו עם המחירים המנופחים.
    סגור
  • 5.
    להרוויח כמה שיוצר אבל
    מומו 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרווחים עד גבול מסויים זה מצויין.מעבר לגבול זה יש להחזיר כסף לקהילה שהיא זאת שיצרה לחזיר את הרווח העודף
    סגור
  • 4.
    מי שרצה לקבל מענק קורונה ולחלק דיוידנד,שיסתום.
    הטבח השבדי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מותר להיות עשיר אבל לא על חשבון אלו שאיבדו את עבודתם.דרך אגב ויזל,כמה אתה משלם לעובדים?שכר מינימום או יותר?
    סגור
  • 3.
    להפסיק לקנות אצל הטייפון ויזל שרומס את האזרח שמפרנס אות
    יוסי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טרמינל x. פוט לוקר. אמריקה איגל. פוקס. בילבונג. נייקי. סאקס. פוקס הום... לא לפרנס את מי שנגדנו
    סגור
  • 2.
    ויזל דורס את כל מי שלידו, גם בועידה (ל"ת)
    א 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כסף זו לא מילה גסה
    אודי 12/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלוואי שויזל ירוויח, וירוויח טוב, אבל שלא ישכח שנשאר מינימום ומוכרות שלו אי אפשר באמת לפרנס. אז שיחלוק את הכסף הקדוש שלו עם מי שעובד בשבילו בשביל להרוויח את זה.
    סגור