השוק

אורקל נכנסת לעולם הרפואה - רוכשת חברה בתחום ב-28 מיליארד דולר

החברה הנרכשת היא חברה שעוסקת בתחום הרישום והמידע הפרואי ומשמשת בתי חולים ומרכזים רפואיים; הרכישה כולה תתבצע במזומן במחיר 95 דולר למניה
ניצן כהן | 
לארי אליסון (צילום מתוך פייסבוק, pexels, unsplash)
אורקל מנסה למצוא נישה מתאימה במלחמות הענן והחברה הודיעה אתמול (שני) שתרכוש את Cerner, חברה שעוסקת במידע רפואי ב-95 דולר למניה שהם 28.3 מיליארד דולר. העסקה תתבצע כולה במזומן והיא צפויה להיסגר אי שם בשנה הבאה. 
העסקה אמורה לייצב לאורקל תחום פעילות שעשוי להתגלות כמרכזי בשנים הקרובות והוא המידע הרפואי. אורקל מעוניינת להאיץ את קצב אימוץ שירותי הענן שלה שנמצא בתחרות מתמדת מול אמזון, גוגל ומיקרוספוט וזאת באמצעות מיקוד בסקטורים שאין לה בהם אחיזה משמעותית מספיק.
למרות ההודעה על העסקה החדשה מניות אורקל יורדות בניו יורק ביותר מ-4% ומשלימה ירידה של 10% בשני ימי המסחר האחרונים (יום שישי והיום). הרכישה היא למעשה אחת הרכישות הגדולות ביותר של אורקל שהוקמה בשנת 1977 והיא נסחרת לפי שווי חברה של 264 מיליארד דולר. 
 
נתון מעניין הוא ששנת 2021 תירשם בהיסטוריה כאחת השנים הטובות ביותר בתחום המיזוגים והרכישות כשמאז תחילת השנה בוצעו רכישות ומיזוגים בוול סטריט בהיקף כספי כולל של 5 טריליון דולר. בהודעה שפרסמה אורקל היא אומרת שהרכישה תתרום לרווחיות של החברה כבר בשנה הראשונה שלאחר השלמת המיזוג, כלומר כבר ב-2022 וכן תתרום באופן משמעותי להכנסות החברה.
נזכיר כי תחום מחשוב הענן הוא הטרנד האחרון בעולם המיחשוב כשחלק ניכר מהעסקים בעולם מחסלים את חוות השרתים שלהם ומעבירים את המידע שלהם והמערכות שלהם לחוות משותפות בעיקר של ענקיות כמו גוגל, אורקל, ibm ועוד. נושא המידע הרפואי הוא קריטי בתחום המיחשוב מאחר וניתן באמצעות ניתוח נתונים בכלי בינה מלאכותית להשיג תובנות משמעותיות בעאשר ליעילות של טיפולים רפואיים, התפרצות מחלות או מגיפות וכן הלאה.
אורקל, כך מעריכים גורמים בוול סטריט, מעוניינת למצב את עצמה כמובילה בתחום שהוא ספיציפי מספיק וממוקד מספיק כדי ליצור לחברה מוצר מבודל ורווחי בתחום מיחשוב הענן, שילוב כלי בינה מלאכותית עם משתמשי קצה שנחשבים למאמצי טכנולוגיה משמעותיים כמו בענף הפרואה שעובר מאז התפרצות וירוס הקורונה שינוי משמעותי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה