השוק

בנק הפועלים מעלה הילוך: ירכוש 20% מהנדל״ן של נקש

בנק לאומי ניסה לרכוש בתקופה האחרונה נתח מעסקי הנדל״ן של האחים נקש אבל נחישות של בנק הפועלים מנעה את המהלך והיא תשלם 150 מיליון שקל לנקש
ניצן כהן | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון)
בתום התמודדות בין בנק הפועלים ללאומי על רכישת נתח מעסקי הנדל״ן של האחים נקש, הגיע בנק הפועלים להסכם עם האחים לפיו ירכוש 20% מראם החזקות ב-150 מיליון שקל לפי שווי של 750 מיליון שקל.
פועלים ביצע את העסקה באמצעות פועלים אקוויטי, זרוע ההשקעות של הבנק שמוכרת למשקיעים בשם ״פועלים שוקי הון״ וההישג המשמעותי של הבנק הוא בכך שהכסף יוזרם לתוך החברה שתעשה בו שימוש לפיתוח העסקים שלה ולא תלווה בהצעת מכר שמשמעותה שהאחים נקש לוקחים את הכסף הביתה.
 
ראם היא אחת מהחזקות הנדל״ן המשמעותיות של האחים נקש והיא מתרכזת בבניה למגורים ונדל״ן מניב.
לראם יש כיום עתודות קרקע משמעותיות בירושלים ותל אביב והחברה מעוניינת להאיץ את קצב הפיתוח של הקרקעות ולכן היא זקוקה להון עצמי משמעותי שהושג, כאמור, מהקצאת המניות לבנק הפועלים.
נזכיר כי המערכת הבנקאית מנסה להמציא את עצמה בתקופה האחרונה ולייצר לעצמה מנועי צמיחה נוספים לעסקי הליבה: אשראי ופעולות בנקאיות קלאסיות שנמצאות בתחרות עזה ששוחקת את המרווחים של המערכת.
יש לציין שהשקעות ריאליות הן מנוע צמיחה משמעותי של המערכת הבנקאית שלוטשת עיניים לתשואות דו-ספרתיות בהשקעות מסוג זה.
ההשקעה בפעילות נדל״ן כמו של האחים נקש היא משמעותית לבנקים הן מההיבט של הרווחים כבעלי מניות והן בעדיפות שיקבלו בליווי הבנקאי של הפרויקטים שתקבל החברה ומכאן המאבק בין הבנקים על עסקאות מסוג זה (בניטרול היוקרה שנלווית לעסקאות כאלה).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה