השוק

מנהל החטיבה הקמעונאית בלאומי לשעבר יקים פעילות מתחרה בהפניקס

בכירי לאומי שפרשו בשנתיים האחרונות לאחר שהוחלפה ההנהלה הקודמת מצטרפים למתחרים ומובילים את התחרות בשוק, המינוי החדש הוא של אילון דחבש יקים פעילות קמעונאית בהפניקס שצפויה להיכנס לתחומי הליבה של הבנקים
ניצן כהן | 
אילון דחבש (צילום פייסבוק/ אילון דחבש)
אילון דחבש שהיה מנהל החטיבה הקמעונאית בבנק לאומי עד לפני כשנה ועזב במסגרת השינויים הארגוניים בבנק, יקים פעילות אשראי צרכני וקמעונאי בחברת הביטוח הפניקס.
לכאורה היה אפשר להגיד שמדובר במינוי רגיל של בכיר בבנק לאומי שעובר לחברת הביטוח הפניקס אבל הסיפור כאן עמוק הרבה יותר. לאחר שהנהלת לאומי החדשה נכנסה לנהל את הבנק החל גל של עזיבות בלאומי כששיאו היה בכירים ואנשים בתפקידים אסטרטגיים שעזבו את הבנק. הבכירים האלה נשארו בעולמות הפיננסים והצטרפו לשחקנים אחרים בענף. לא מדובר בבכיר אחד שפרש אלא בגל של בכירים שהמכנה המשותף להם הוא ניסיון רב - ידע רב - יכולת ניהולית במחלקות אסטרטגיות - והקמה של פעילות מקבילה אצל המתחרים.
 
כאן למעשה קורים שני תהליכים: בנק לאומי, אחד המרכזיים והחשובים בעולם הכלכלי הישראלי, נחלש והמתחרים מצטרפים עם הידע והניסיון שלהם ומכניסים את הגופים האלה לתחומים חדשים שלא היו בהם עד עכשיו או היו בהם עם פעילות זניחה לגמרי.
אם תמר יסעור לקחה את המושכות בישראכרט ומעבירה את הארגון הזה לעולם החדש של התשלומים הדיגיטליים, אם זו יפעת אורון שעברה לבלקסטון, אריק צ'יקוטאי שב-ONE ZERO וחגי הוכברגר שעבר לפועלים או מיכל קיסוס הרצוג שעברה אף היא לפועלים ועוד הרי שכולם למעשה מכניסים הרבה ידע למתחרים, שיטות עבודה וניהול עם ניסיון מוכח בארגון גדול. כל אלה למעשה עושים טוב לעולם הכלכלי הישראלי שבסופו של דבר ישתכלל מהר יותר אבל במקביל בנק לאומי מאויים באופן ישיר מהפעילות הזו.
נחזור לאיילון דחבש ולמינוי שלו בהפניקס. דחבש יקים למעשה פעילות אשראי צרכני וקמעונאי בחברת הביטוח וינסה להקים לה למעשה רגל רווחית נוספת. הפניקס מורגלת בעסקאות גדולות אבל פחות באשראי קמעונאי/ צמרכני שמאופיים בתחרות משמעותית אבל גם ברווחיות גבוהה ולכן מתבקש שמי שיקים פעילות כזו בהפניקס עשה דבר כזה בעבר באחד הבנקים הגדולים.
דחבש לוקח על עצמו משימה לא פשוטה. מחד אין לו בעיות של כסף, כלומר כמעט כל סכום שהוא יצטרך להקמת הפעילות בהפניקס, החברה יכולה להעמיד לו. השאלה כמה הוא יחדור לשוק הזה, באיזה תהליך חיתום ובאיזה ריביות. כך או אחרת, הפניקס מחפשת מנועי צמיחה נוספים והנה נולד לו אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה