השוק

פקטורינג לאתרי סחר אלקטרוני נכנס לבורסה של תל אביב

חברה בת של ערך פיננסים הציבורית נכנסת לתחום החם של שירותי פקטורינג לאתרי סחר אלקטרוני; החברה תעמיד מזומנים נגד תשלומים שאמורים להגיע מענקיות כמו אמזון עם שעבוד על החנות עצמה
ניצן כהן | 
אמזון (צילום פייסבוק/ Amazon)
אם שאלתם את עצמכם לאן יכולה להגיע תעשיית הפינטק (וסליחה עם הקוראים שנוטשים את הכתבה בשלב הזה), הנה אנחנו מקבלים דוגמה מעניינת להתפתחות של השוק הזה: חברה-בת של ערך פיננסים (לא חברה חשובה כל-כך) נכנסת לתחום הפקטורינג לאתרי סחר אלקטרוני.
נסביר במה דברים אמורים: תחום הפקטורינג הוא תחום חשוב בעולמות הסחר, כשכמו כל דבר בעולמות הפיננסים הבנקים שולטים בו, אבל בגלל שהם "שונאי סיכון" הם עושים פקטורינג לחברות גדולות ומבוססות בריביות יחסית נמוכות. בשלב הבא של הסיכון נכנסות חברות הביטוח, שגובות ריביות גבוהות יותר מחברות ברמות סיכון גבוהות יותר.
 
השלב השלישי בענף הזה אלה חברות שהבנקים לא רוצים, חברות הביטוח לא רוצות ולכן הם פונים לפקטורניג אצל גורמים אלטרנטיביים - ושם הריביות גבוהות יותר. צריך להגיד, הגורמים האלטרנטיביים הם נותני שירותים פיננסיים חוקיים ולגיטימיים, אבל הם מבקשים בטוחות נוספות וגובים ריביות גבוהות, הרבה יותר גבוהות מהבנקים וחברות הביטוח - אבל מדובר בעסקים לגיטימיים.
שירותי הפקטורינג הם למעשה שירותים בהם מגיע לעסק כסף מלקוח, וכחלק מההסכם הלקוח ישלם בשוטף פלוס משהו. העסק מקבל בתמורה למכירת החוב של הלקוח לשירות הפקטורינג כסף במזומן, כשהוא משלם ריבית ונותן לגורם המממן זכות חזרה (אם הלקוח לא שילם ונגבה ממנו חוב באמצעות הליכים משפטיים סכום נמוך יותר מהחוב, אזי בעל העסק משלים את החסר עד לגובה החוב בצירוף הריביות).
בעוד שירותי הפקטורינג מוכרים ומקובלים בעולם הפיזי, הרי שהם מקובלים פחות (ואפילו לא קיימים) במרחב המקוון למרות שהלקוח בסופו של דבר הוא מפלצת כמו אמזון ו-ebay או עזריאלי בישראל וכן הלאה. כמובן שקיימים גם אתרי סחר אלקטרוני שהם לא השניים המובילים (אמזון ו-ebay) ולכן נושא החיתום כאן משמעותי אבל אם נחזור ללב העניין, הרי שמתבקש שעולם הפקטורינג ועולם הסחר האלקטרוני יפגשו במסגרת של פינטק.
אם כן, החברה בת של ערך פיננסים פיתחה כלים דיגיטליים שמסייעים בכל הליך החיתום וההתקשרות עם הלקוח אבל כאן נכנסת התפתחות מעניינת לא פחות והיא הבטוחה שתעמיד החנות הגידיטלית לגורם המממן וכאן לוקחת החברה בת של ערך, את החנות עצמה כבטוחה.
נחזור שוב: הבטוחה לאשראי תהיה לא הבית בו אתה גר או המכונית בה אתה נוהג אלא החנות שלך באמזון או ב-ebay וכן הלאה וזה מעניין, מאוד מעניין.
לנושא הריבית קצת קשה להיכנס כי מדובר בדרך כלל באשראי קצר טווח כשהבטוחה אינה קשיחה כמו בית או כלי רכב ולכן ריבית של 2% עד 3% לחודש (הריבית שמתכוונת החברה בת לש ערך לגבות) יכולה להיחשב סבירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה