השוק

דירוג חברות הביטוח: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר

ביצועי חברות הביטוח תלויות מאוד בשוק ההון, כשזה עולה גם הרווחים שלהם עולים ולהיפך; חברות הביטוח סובלות מאז תחילת משבר הקורונה מירידה בפעילות הליבה וזו מתאוששת לאיטה וכשהתעשיה מתמודדת עם מהפיכת השור-טק
ניצן כהן |  2
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
חברות הביטוח עברו בסך הכל שנה סבירה, לירידה ברווחיות מפעילות הליבה נלוותה רווחיות עודפת מפעילות שוק ההון. החברות ברובן היו פעילות בכל הנוגע להתמודדות עם משבר הקורונה ומהפיכת השור-טק אבל עדיין, החברות המסורתיות לא ערוכות להתמודד עם המהפיכה ההולכת וקרבה בענף.
ובכל זאת, הביצועים של שוק ההון השפיעו לא רע על התוצאות של החברות הללו מה שהביא אותן לדחות את הקץ בכל הנוגע להתמודדות בעולמות החדשים.
 
באופן עקרוני עולם הביטוח עובר מהפיכה שנכון להיום נראית כך: הביטוחים הסטנדרטיים כמו ביטוח בסיסי לדירה, ביטוח משכנתא, ביטוח רכב או כל מה שקיבל את הכינוי "ביטוח אלמנטרי" עובר לאט לאט מהסוכנים לעולמות הדיגיטל כדי לשמור על מחירים נמוכים ותחרותיות גבוהה.
מנגד, ביטוחים מורכבים יותר כמו ביטוחי אחריות מקצועית, ביטוחי בריאות מורכבים או סיעוד יוותרו אצל הסוכנים שגם פועלים בתחומי הפנסיה וההשקעות וניתח להניח שהחל בשנה הבאה הם יפעלו גם בתחום ההלוואות הצרכניות (הלוואה לכל מטרה) ובשלב הבא אף בתחום המשכנתאות (התחרות הבאה של חברות הביטוח בתחום המימון החוץ בנקאי).
עד שזה יקרה (וזה קורה לאט מידי) מניות חברות הביטוח סובלות מביצועי חסר לעומת הפוטנציאל שלהן. כך או אחרת, את התשואה הטובה ביותר הניבה מניית הפניקס שעלתה ב-77%, מניית כלל ביטוח עלתה ב-64%, מנורה עלתה ב-58% ומגדל החבוטה עלתה ב-47% ואיילון שנמכרה השנה לווישור עלתה ב-39%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אלטשולר שחם
    גיא קולק 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוחקים את רוב הכלכלה הישראלית ומשאירים את מי שמשלם
    סגור
  • 1.
    מחקתם את הראל? (ל"ת)
    אורח 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור