השוק

חדשות טובות למשקיעי דלק: פוטנציאל הרווח הוא 40%

בנק ההשקעות הבריטי בחר במניית קבוצת דלק כאחת המניות המומלצות שלו לשנת 2022. ברקליס מעניק למניה המלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 400 שקל לעומת 281 שקל, מחיר המניה היום
ניצן כהן |  5
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90)
בנק ההשקעות הבריטי ברקליס מעניק המלצת "משקל יתר" למניית קבוצת דלק. "החשיפה לים הצפוני הופכת את המניה למועדפת מבין חברות האנרגיה הישראליות" אומרים בבנק ההשקעות. מחיר היעד בו נוקב בנק ההשקעות עומד על 400 שקל, כלומר מחיר הגבוה בכ-40% ממחיר המניה היום בבורסה.
בברקליס העריכו שפעילותה של איתקה תניב עד סוף 2023 תזרים מזומנים חופשי בהיקף של 2 מיליארד דולר. בנק ההשקעות נקב בקבוצת דלק כמניה המועדפת שלו מבין חברות האנרגיה הישראליות, בין השאר בשל החשיפה של הקבוצה לים הצפוני ("Delek Group is our new Top Pick").
 
טבי רוזנר, מנהל מחקר מניות בברקליס, נימק את ההמלצה במהלכי הקבוצה להקטנת המינוף ובעלייה במחיריהן של חבית נפט מסוג ברנט והגז הטבעי. בברקליס העריכו את העריכו שפעילותה של החברה הבת (100%) איתקה בים הצפוני תניב עד סוף שנת 2023 תזרים מזומנים חופשי בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר.
נזכיר כי קבוצת דלק עברה בשנה האחרונה מהפך כשמחברה בחדלות פירעון (או קרוב לכך) השלימה תוכנית מימוש נכסים, גיוסי הון ופרישה מחדש של החוב מה שמילא את הקופה שלה במזומנים והחזיר את הקבוצה למרכז הבמה בשוק ההון.
כרגע יש לחברה שני מהלכים שעליה להשלים כדי למקסם את פוטנציאל הרווח הגלום בה והם ביצוע מהלך הוני באיתקה, כלומר הנפקה או הכנסת משקיע או מיזוג שיציף ערך משמעותי בהחזקה הזו וכן מהלך הוני בדלק קידוחים שכולל מחיקה מהמסחר בתל אביב ורישום למסחר בלונדון, שם החברה אמורה לקבל תמחור טוב יותר למאגר לוויתן.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כשיש להם מיליארדים מיליארד אחד לטובת הזיהום שהם מייצרים (ל"ת)
    נחנקנו 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    כשיש להם מיליארדים מיליארד אחד לטובת הזיהום שהם מייצרים (ל"ת)
    נחנקנו 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 3.
    דלק
    שלמה 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 2
    בפעם הבאה חוץ מתספורת תקבלו גם גילוח לבעלי זכרון קצר
    סגור
  • 2.
    קצת מספרים
    יוסי 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שווי אחזקה של דלק בדלק ישראל בניין בהרצליה ותמלוג על מלוויתן שווה לפחות מילארד שווי אחזקה של דלק קידוחים כיום 4.5 מילארד חוב 4 מילארד שווי נוכחי 5.1 מילארד יוצא שאיתקה שווה 3.5 מילארד שקל מי שלא מבין כמה זה נמוך לא מבין בחברות רק לסבר את האוזן יש סיכוי שתוך שנה היא סוגרת חובות ויכולה לחלק דיבדנד של יותר מ0.5 מילארד דולר בשנה הרווח שלה מהמחיר הגז המשוגע בבריטניה הוא מטורף ולא ידוע
    סגור
  • 1.
    ברכות למחזיקים
    דני 01/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עוד לא מאוחר להצטרף לרכבת. מדובר בהערכה שמרנית.
    סגור