השוק

קרן המטבע הבינלאומי חותכת את תחזיות הצמיחה ל-2022

בקרן המטבע מעריכים שהכלכלה העולמית תצמח השנה ב-4.4% בלבד כשהשפעת האומיקרון, למרות קלות הדעת שמתייחסים אליו, על ביצועי הרבעון הראשון יכבידו על ההתאוששות ב-2022 כולה
ניצן כהן |  1
וול סטריט (צילום pixabay)
קרן המטבע הבינלאומי חותכת את תחזית הצמיחה העולמית לשנים 2022 ו-2023. להערכת הקרן הצמיחה העולמית ב-2022 תסתכם ב-4.4% ובשנת 2023 תסתכם הצמיחה ב-3.8%. בסך הכל תחזית הצמיחה העולמית נחתכת לשנים הקרובות בכ-0.5% ואמנם אין לזה משמעות מספרית אלא בכיוון שהיא מייצרת והוא ירידה בקצב הצמיחה.
מספר גורמים אמורים להכביד על הכלכלה העולמית כשבראשם משבר האומיקרון שאמנם נוטים להקל בו ראש בגלל העובדה שהתסמינים שלו (ב"ה) קלים יחסית לתסמינים של וריאנט הדלתא, אבל הוא מסמן את הכיוון שהביטחון העצמי של הצרכנים נפגע כשאנשים שומרי חוק מרחיקים את עצמם מהתקהלויות ומכאן מצמצמים גם את הצריכה.
 
נתון נוסף שצפוי להעיב על הצמיחה העולמית הוא הכוונות של הפדרל ריזרב (ואיתו של עוד בנקים מרכזיים משמעותיים) לצמצם את המאזנים שלהם ולהעלות את הריביות במטרה לגמול את העולם מכסף זול ולהילחם באינפלציה שמרימה ראש.
באשר למתיחות בין רוסיה לאוקראינה, קרן המטבע לא כותבת עליה דבר, אך ברור כי התלקחות בחזית הזו ובטח עם מעורבות של נאט"ו וארה"ב עלולות להכניס את הכלכלה העולמית למצב חדש ושונה לגמרי.
בכירים בקרן המטבע אמרו לכלי התקשורת הכלכלית הבינלאומית כי מקבלי ההחלטות צריכים להיות דרוכים בשנתיים הקרובות. הם צריכים להכין את עצמם לאירועים משבשים (כמו התפרצות של וריאנט חדש) ולהגיב מהר לאירועים הכלכליים. למעשה, בקרן המטבע מרימים דגל אדום למקבלי ההחלטות וטוענים כי התפרצות של וריאנט חדש ואולי אלים יותר של הקורונה, יחייב הזרמה של כסף לכלכלות, למרות המדיניות הכוללת של הפסקת ההזרמות האלה.
דבר נוסף שיש לשים אליו לב הוא האזהרה כי במידה והבנקים המרכזיים יצמצמו את המאזנים שלהם באגרסיביות גדולה מידי עד כדי האטה של הכלכלה העולמית באמצע משבר רפואי, הם יאלצו לקבל החלטות שונות מעט, כמו לצמצם במתינות את המאזנים או אפילו לעצור את הצמצום הזה, מבלי להגדיל את המאזן (זה אפשרי אם כי מסובך מאוד).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תחזיות פיקציה הנפילה הגדולה של כלכלת העולם כבר כאן (ל"ת)
    Xday 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור