השוק

הפינטק ביזי השלים גיוס; וזה הבכיר מבנק פועלים שצורף

סטארט אפ הפינטק "ביזי" השלים סבב גיוס של 7.5 מיליון דולר וצירף כסמנכ"ל תפעול את ראש חטיבת הדיגיטל של בנק הפועלים; "ביזי" מפתחים פלטפורמה למימון עסקים שאמורה להיות גמישה ונגישה יותר לעסקים קטנים ובינוניים מהבנקים
ניצן כהן | 
מסחר בבורסה (צילום vecteezy)
סטארטאפ הפינטק ביזי (bizi), המפתח פלטפורמה פיננסית לעסקים קטנים ובינוניים בישראל, מודיע על השלמת סבב גיוס seed של 7.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילו משקיעים משמעותיים שמכונים גם "ידיים חזקות" וכוללות את חברת הפינטק BlueVine, קבוצת הפניקס וחברת אורשי, שעוסקת בתחום האשראי החוץ בנקאי.
חברת הפינטק BlueVine, שזו השקעתה הראשונה בישראל, פועלת בעשור האחרון בארצות הברית בה היא מספקת פלטפורמה בנקאית חדשנית לעסקים קטנים ובינוניים. ביזי תשתמש בכספי ההשקעה לבניית המוצר וכניסה לשוק הישראלי - בהעמדת קווי אשראי לעסקים, באישור מיידי ובאופן דיגיטלי לחלוטין.
 
באופן עקרוני מה שעושה "ביזי" זו פלטפורמה שמעניקה אשראי שוטף לעסקים קטנים קטנים ובינוניים ומאפשרת להם לנהל את תזרים המזומנים השוטף שלהם ללא עמלות, קנסות ותשלום ריבית רק על הכסף שנמשך בפועל. באופן עקרוני הכניסה של הפניקס כמשקיעה בסטארט אפ אמורה לקרב אותו למקורות מימון זמינים יותר ככל שהפעילות שלו תתרחב.
כיום, למעלה מ-95% משוק האשראי לעסקים קטנים בישראל נשלט ע״י הבנקים, המנהלים תיק של למעלה מ-200 מיליארד ששקל. בנטרול הלוואות בערבות מדינה (אשר חלקן בתיק האשראי הבנקאי גדל משמעותית בשנתיים האחרונות), היקף האשראי שהעמידו הבנקים לעסקים קטנים הצטמצם בלמעלה מ-10% בהשוואה לטרום משבר הקורונה.
חברת ביזי הוקמה בחודש יולי האחרון על ידי עידו לוסטיג, שכיהן כ- Chief Risk Officer ו-GM International בחברת הפינטק BlueVine, וכמנהל בכיר לניהול סיכונים ב-PayPal העולמית. החברה נשענת על הטכנולוגיה מבוססת ה-AI שפיתחה BlueVine בעשור האחרון, המאפשרת חיתום רציף ומיידי של עסקים, אישור לקוחות חדשים תוך דקות וזמינות של 24/7 ללקוחות קיימים.
לחברת ביזי רישיון למתן אשראי מורחב מרשות שוק ההון. בשלב הראשון, מציעה החברה קווי אשראי שיעמדו לרשות בעלי העסקים באופן רציף, ומתוכם יהיה ניתן למשוך סכומים הנדרשים לפעילות העסק, כאשר תשלום הריבית יעשה רק על הסכום אותו העסק משך בפועל, ללא עמלות וללא קנסות פירעון מוקדם. בהמשך מתכננת החברה להרחיב את פעילותה לתחומים פיננסים נוספים.
בנוסף, השלימה היום "ביזי" מינוי של סמנכ"ל תפעול חדש, סער זכריש, ששימש בתפקידו האחרון כראש אגף הדיגיטל בבנק הפועלים, זכיריש יצטרף להנהלת החברה וישמש כ-COO.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה