השוק

המלחמה על העובדים: אמדוקס תאפשר לעובדים חופשה ללא מגבלות

המלחמה על עובדי ההייטק עולה מדרגה ומתנתקת לגמרי מהמציאות בשוק העבודה; אמדוקס תאפשר לעובדיה לצאת לחופשות ללא מגבלות בנוסף לימי החופשה המגיעים להם בהתאם לחוזה שלהם
ניצן כהן |  5
יהודית ימפולסקי (צילום עדי אורני)
אמדוקס תאפשר לעובדיה לצאת לחופשות ללא מגבלה תוך תאום עם הממונה עליהם. כך למשל, עובד יוכל לצאת לחופשה של חודש כשכל התנאים שלו ישמרו (כולל ימי החופש שמגיעים לו בהתאם לחוזה ההעסקה שלו) ולחזור לאחר מיכן מבלי שתנאי העבודה שלו יפגעו וככה מעריכים באמדוקס שיצליחו להתמודד במלחמה על עובדי הייטק מנוסים.
באמדוקס אומרים שהמהלך נועד להתמודד עם אחת הבעיות הגדולות בעולם התעסוקה המודרני, אשר יושק בתחילת חודש מרץ הקרוב. החברה מכריזה על מעבר למודל עבודה חדש המאפשר לקיחת ימי חופשה ללא הגבלה. כתוצאה מכך, אמדוקס ישראל תהיה למעסיק הגדול ביותר במשק שמאמץ תכנית כזו.
 
ישראל וארה"ב הן המדינות הראשונות בהן תושק התוכנית, ולאחר מכן היא תתרחב למדינות נוספות בהן קבוצת אמדוקס פועלת. בחברה מאמינים כי חברות ענק נוספות הפועלות בישראל יצטרפו ליוזמה ויפעילו מודל דומה, שהפך להיות כורח המציאות בעולם הפוסט קורונה.
יודגש, כי המעבר למודל החדש יתבצע תוך שמירה על הזכויות הקיימות של העובדים. בנוסף, ימי החופשה במהלך השנה המגיעים להם עפ"י חוזה ימשיכו לעמוד לרשותם מידי שנה.
באמדוקס מאמינים שמודל החופשה ללא הגבלה יעודד לקיחת חופשה ופנאי על פי הצורך ולא רק כאשר מגיעים למקדם שחיקה גבוה, וכי החופשה תהיה כזו שתאפשר לעובד להתנתק באופן מוחלט מעבודתו.
יהודית ימפולסקי, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, אמדוקס: "עם השחיקה שגברה בתקופת הקורונה, אנו מבחינים בצורך הגובר של עובדים לגמישות. תכנית "Vacation without Limits" באה לשנות מגמה זו באמצעות העצמת העובדים והענקת גמישות מרבית שתייצר איזון ורווחה מקסימלית. חשוב להדגיש כי הפקנו לקחים ממודלים דומים שהופעלו בעולם, על מנת שאכן נראה גידול משמעותי בלקיחת ימי חופשה.
"הבסיס להטמעת התוכנית נטוע באמון שיש לחברה בעובדים, בביטחון בשיקול הדעת ובאחריות שיש לכלל עובדי אמדוקס. תוכנית זו  מעניקה לעובדים את החופש לבחור את התנאים הטובים ביותר עבורם למיצוי הפוטנציאל והגשמת המטרות שלהם בפן המקצועי והאישי. כמעסיקים, אנו מחויבים לשמור על איזון בריא בין עבודה לפנאי".
באמדוקס אומרים עוד כי המודל הזה מבזר את הסמכות למתן חופשות ללא הגבלה ומעביר את האחריות לאיזון בין עבודה ופנאי לשדרה רחבה של מנהלים, אשר יצוידו בכלים המתאימים וכן יימדדו על כך.
אחרי ההכרזה הזו של אמדוקס צריך לשאול מספר שאלות כמו עד כמה הניתוק של חברות ההייטק מקרב אותן להתנגשות בקיר המציאות. כיצד תתמודד החברה עם הצורך לספק מוצרים ותמיכה ללקוחות אם העובדים יצאו לחופש ללא מגבלה ובסופו של יום האם המלחמה הזו על ליבות עובדי ההייטק היא למעשה מעגל שוטה שיתפוצץ לכולם בפרצוף - ע"ע התפוצצות בועת ההייטק של שנת 2,000.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    זו רק דרך למנוע מהעובדים לצבור את ימי החופש המגיעים להם
    מעכב חמצון 02/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין גבולות אין צבירה. ואמדוקס משלמת פחות. בפועל יוצאים לפחות ימי חופשה. התחום נבדק מחקרית.
    סגור
  • 4.
    צריך להפסיק להזרים כסף לחברה הזו
    להפסיק להשקיע 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה מיושנת ולא רלוונטית להיום, חבר'ה באוקראינה עושים את העבודה שלהם בשליש מחיר, ובצורה הרבה יותר מתוחכמת...
    סגור
  • 3.
    הבעיה של עובדי אמדוקס היא עודף ימי חופשה. לא חוסר (ל"ת)
    ינאי 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    למורשעת בפלילים ופוסיקט: זו ההזדמנות שלכם
    חזי 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    עם קצת התעקשות, אולי תוכלו להוציא מהם גם דירת שרד ומאבטחים.
    סגור
  • 1.
    איך אפשר לצאת לחופשה ללא הגבלה בלי ימי חופש?
    עובד 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נניח ואצלנו בחברה מקבלים 22 ימי חופש שנתיים, מספיק שיצאתי השנה חודש ולא נשאר לי כלום. ואפילו לא ספרתי ערבי חג, ימי השבתה וכו'.
    סגור