השוק

בריל בעסקת ענק עם רשת 13: איזו חברה יקימו?

המיזם יקום באמצעות קבוצת בריל הציבורית בראשות שחר תורג'מן ורשת 13; שווי החברה המשותפת שנקבע לצורך המיזוג עומד על 133 מיליון שקל; רשת תקצה זמן מסך למיזם המשותף בהיקף כספי של 34 מיליון שקל
ניצן כהן |  7
שחר תורג'מן, ג'קי בן זקן (צילום יחצ, אסף לב, אינסטגרם/ ג'קי בן זקן)
שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון בריל מנהל מו"מ עם רשת 13 להקמת מיזם סחר אלקטרוני משותף. המיזם ירכז את פעילות האינטרנט של חברת בריל. שווי החברה המשותפת שנקבע לצורך המיזוג עומד על 133 מיליון שקל כשרשת 13 תקצה זמן מסך לחברה החדשה בהיקף כספי כולל של 33 מיליון שקל.
במסגרת העסקה החדשה יקימו בריל ורשת 13 חברה משותפת שרשת 13 תחזיק בכ-25% ממה ובתמורה להקצאת המניות היא תעמיד לטובת החברה המשותפת זמן מסך בשווי כספי כולל של 33.3 מיליון שקל. ביתרת המניות תחזיק רשת בריל שבעלי המניות שלה הם: משפחת בוסקילה עם החזקה של כ-43% וג'קי בן זקן עם החזקות של כמעט 24% מהחברה.
 
רשת 13 וג'קי בן זקן לא המציאו את המודל של הקצאת מניות כנגד זמן פרסום אלא הייתה זו קשת שהמציאה את השיטה שהעניקה זמן מסך תמורת הקצאת מניות. באופן עקרוני מקובל להקצות מיליונים בודדים של שקלים בזמן מסך נגד הקצאת מניות משמעותית אבל בשל העובדה שמדובר בקבוצת בריל שהיא חברה שנמצאת בפרופיל עסקי גבוה במיוחד ורשת 13 שנאבקת על מקומה בשוק הטלוויזיה, מתבצעת העסקה בשוויים כאלה.
נזכיר כי השנה החולפת הייתה לקמעונאי הביגוד והאופנה, שנה מצויינת כשבריל הובילה את רשימת המניות המובילות בבורסה עם עלייה של 451% וזאת בשל העובדה כי הציבור הישראלי נותר בשנה שעברה בישראל, ומכיוון שהישראלים חובבי קניות וקניונים ולא יכלו לצאת מישראל למסעות מתאימים בחו"ל, הרי שמבול הכסף הזה הופנה לרכישות אופנה בישראל ובריל הייתה אחד היעדים המרכזיים לקליטת מבול השקלים הזה.
 
במהלך השנה החולפת נכנס איש העסקים ג'קי בן זקן להחזקות משמעותיות בבריל כרכש מניות שהביאו אותו להחזקה של יותר מ-20% מחברה. ג'קי בן זקן מחזיק ברדיו ירושלים ובכלי תקשורת מקומיים באשדוד כך שתחום התקשורת מוכר לו. השילוב בין עולם התקשורת לעולם הקמעונאות היה מתבקש. כאן נשאר לחבר גוף מוביל בעולם התקשורת כדי להקים את המיזם הזה ורשת 13 היא אחת האופציות המתבקשות לתהליך הזה.
מעבר לעולמות היבוא של מותגי אופנה, בריל מחזיקה ברשתות שיווק נעלים כמו גלי, סולוג וכל נעל סנטר. בריל מייבאת לישראל את המותג לי קופר ועוד שורה של מותגים. לחברה אין נוכחות משמעותיות במסחר באינטרנט ולמעשה המיזם החדש אמור להתחרות בטרמינל X ששולטת בתחום המסחר האלקטרוני בתחום האופנה.
שחר תורגמן יו"ר קבוצת בריל מסר: "אני בטוח ששיתוף הפעולה האסטרטגי עם רשת , 13 שחקן דומיננטי במדיה הישראלית,  יאפשר לקבוצה להעצים את פעילותה בדיגיטל ולהפוך אותנו לשחקן מוביל  בזירת הסחר האלקטרוני  בארץ".
מרשת 13 נמסר כי "רשת 13 גאה בשותפות החדשה עם קבוצת בריל, משחקניות האופנה וההנעלה המובילות בישראל ובטוחה שהמיזם המשותף יהפוך לאחד מהשחקנים המשמעותיים והמובילים בזירת המסחר המקוון בשוק האופנה המקומי.

תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    טיפוס בוגדני ושקרן פתלוגי רק טיפש יעשה איתו עסקים (ל"ת)
    רמי 03/2022/02
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 6.
    תורגמן אתה חלאה
    י 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    7 0
    טפו על הפרצוף שלך
    סגור
  • 5.
    רשת 13 תקצה לבריל זמן מסך?
    קליאו 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על חשבוננו? במקום לשדר תכניות עם גוף ותוכן, (שגם ככה כבר קוצצו הן בכמות והן באיכות), רשת 13 תשדר לנו הצגות וסדרות בכיכובו של שחר תורג'מן? באיזה סרט הם חיים שם?
    סגור
  • 4.
    רשת 13 מיזם עם רשת בריל
    בן 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    העיקר שרשת בריל מבקשת עוד ועד כסף מהמדינה נה
    סגור
  • 3.
    בהצלחה (ל"ת)
    י 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    חחח. " מותגים" זבל כמו הבעלים
    תמר 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    חברה בדיחה . מזמן היתה אמורה לפשוט רגל .
    סגור
  • 1.
    פרוייקט isale.co.il (ל"ת)
    משה 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור