השוק

המשבר ברוסיה מכה בגזית גלוב: איבדה 23% בחודש

רגע אחרי שברק רוזן ואסי טוכמאייר מקנדה ישראל נכנסו לגרעין השליטה בגזית גלוב חוטפת אטריום, חברת הבת של גזית, מהמשבר ברוסיה; מניית נורסטאר יורדת בשיעור חד של 7% וגזית מאבדת יותר מ-5%
ניצן כהן | 
חיים כצמן, ברק רוזן ואסי טוכמאייר (צילום יחצ גזית גלוב, יוטיוב/ ABC News)
גזית גלוב היא אחת מקבוצות הנדל"ן שחשופות למשבר בין רוסיה למערב. מניות גזית גלוב מאבדות היום יותר מ-5% כשמניית נורסטאר מאבדת כ-7% וכל זאת מיוחס בשוק למצבת הנכסים והחשיפה של הקבוצה לרוסיה.
מהדוחות של אטריום שפורסמו אך לפני שבועיים עולה כי החברה (שהיא חברה בת של גזית) מחזיקה ברוסיה 7 נכסים בשווי כולל של 259 מיליון אירו. בסך הכל הניבה הפעילות ברוסיה של אטריום הכנסות של כמעט 30 מיליון אירו. הפעילות הרוסית של אטריום התאוששה בשנת 2021 לאחר שהניבה הפסדים בשנת 2020 ובקבוצה היו אופטימיים ביחס לפעילות הזו - עד שפרץ המשבר בין רוסיה לאוקראינה והמערב.
 
באופן עקרוני גזית גלוב רוכשת כל הזמן חבילות של אגרות חוב של אטריום מחוץ לבורסה כשהרכישה האחרונה הייתה בהיקף של 3 מיליון אירו רק לפני מספר שבועות. גזית גלוב מחזיקה בכ-100% ממניות אטריום לאחר שרכשה את מלוא המניות של החברה בעסקאות שונות.
נזכיר כי מעבר לעובדה שהכלכלה הרוסית עלולה להיכנס למשבר עמוק בשל הסנקציות של המערב עליה הרי שחברות זרות לא יוכלו, או לפחות יתקשו להוציא כסף ובטח מטבע זר מרוסיה למערב. רק אתמול דיווחו כלי התקשורת המערביים כי ברוסיה יבצעו סוג של העדפת נושים כך שמחזיקי אג"ח רוסיים יקבלו את התשלומים של האג"ח הרוסיים בעוד משקיעים זרים יהיו כפופים ליתרות הכספים שיוותרו לאחר הסנקציות.
הפעולות האלה אמורות להביא לעלייה חדה בתשואות האג"ח ולסכנה אמתית לשווי ההחזקות של חברות מערביות בנכסים רוסיים וכאן נכנסת גזית גלוב למשחק שככל הנראה עובר הבוקר התאמה בבורסה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה