השוק

וול סטריט מתכוננת: ההנפקה הגדולה בהיסטוריה של חברה ישראלית

אינטל הודיעה כי מובילאיי הישראלית שנרכשה בדרך להנפקה ראשונית בוול סטריט. הצהרת הרישום של החברה נמצאת בבדיקה, שווי המניה וכמות המניות עדיין לא ידוע אך על פי הכרזת החברה מדצמבר האחרון מדובר בהנפקה של 50 מיליארד דולר

מערכת ice |  1
אמנון שעשוע (צילום ויקיפדיה, pixabay, unsplash)
אינטל יצא היום (שני) בהצהרה דרמטית והודיעה כי מובילאיי הישראלית של ד"ר אמנון שעשוע בדרך להנפקה בבורסה ואינטל הגישה את הצהרת הרישום לרשות ניירות הערך האמריקאית. 
בהודעת החברה דווח כי אינטל הודיעה כי הגישה טיוטה של הצהרת רישום בטופס S-1 לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC) עבר ההנפקה הראשונית של מובילאיי לבורסה, נכון לשלב זה שווי המניה לא נקבע וכך גם כמות המניות המוצעות. כעת, הרשות בשלבי בדיקה וכשתסתיים הבדיקה מובילאיי ככל הנראה תונפק בוול סטריט. 
 

בדצמבר האחרון, בתמיכתו המלאה של דירקטוריון אינטל, החברה הודיעה על כוונתה להנפיק את מובילאיי בארה"ב באמצע השנה באמצעות הנפקה ראשונית לציבור (IPO) של מניות חדשות של מובילאיי בהיקף של כ-50 מיליארד דולר. אז נמסר כי "המהלך צפוי לשקף ערך חבוי לבעלי מניות אינטל, על ידי הפיכת מובילאיי לחברה נסחרת באופן עצמאי, יתבסס על ההישגים המוצלחים של מובילאיי לאורך השנים וישרת את השוק המתרחב בתחומה". 
עם ההכרזה על ההנפקה, מניית אינטל עלתה. באותו היום, מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, "הרכישה של מובילאיי על ידי אינטל היתה הצלחה גדולה. מובילאיי הציגה רווחי שיא, שנה אחרי שנה, כשב-2021 צפויים הרווחים להיות גבוהים ביותר מ-40% ביחס ל-2020". ומייסד ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, הוסיף כי "שיתוף הפעולה של מובילאיי עם אינטל ממשיך לספק למובילאיי משאבים טכניים ותמיכה יקרי ערך, שהניבו תזרים מזומנים חופשי - דבר המאפשר לנו מימון פיתוח טכנולוגיות נהיגה אוטונומית מהכנסות שוטפות".
כחצי שנה לפני כן, במהלך הביקור של מנכ"ל אינטל העולמי, פט גלסינגר בישראל, האחרון דיווח כי הוא ירחיב את ההשקעות שלו במובילאיי בישראל וסיפר כי אינטל תבנה קמפוס מו"פ חדש עבור מובילאיי, אינטל משקיעה 400 מיליון דולר נוספים בחברה שיהפכו את המרכז הקיים בירושלים לקמפוס מו"פ חדש, הצפוי להיות הגדול מסוגו בעיר. אתמול במהלך הביקור בירושלים, גלסינגר ביקר באתר המטה החדש של החברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי והיה לנו יותר חברות כמו אינטל בישראל (ל"ת)
    יאיר 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור