השוק

התיאבון של חנן: לאומי נערך לגיוס של מיליארדי שקלים

לאומי שפרסם אתמול דוחות כספיים נערך לגיוס של 2.2 מיליארד שקל; הבנק קיבל דירוג גבוה לגיוס, וההערכות הן שהגיוס יהיה גבוה הרבה יותר בשל עודף המזומנים של המוסדיים; לאומי מנסה להכות בברזל החם תוך שהוא מקריב את הטווח הארוך על פני הקצר
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
בנק לאומי נערך לגיוס של מיליארד שקל. הבנק פרסם אתמול (רביעי) דוחות כספיים לשנת 2021 ובעוד בנק הפועלים עצר את חלוקת הדיווידנדים כדי לפתח את עסקיו, לאומי החליט להמשיך במדיניות של הקרבת הטווח הארוך על חשבון הטווח הקצר, המשיך לחלק דיווידנדים ויוצא לגיוס חוב נוסף.
באופן עקרוני, אג"ח של בנק לאומי אינו מעניין יותר מידי, הוא משלם ריבית נמוכה מאוד ומהווה תחליף לאגרות חוב ממשלתיות. כלומר כאלה שמשלמות תשואה מעט יותר גבוהה מהאג"ח הממשלתי ומלוות בסיכון נמוך מאוד, עד לא קיים בשל הפיקוח ההדוק של בנק ישראל על המערכת.
 
בסופו של יום, בכל זאת הגיוס של בנק לאומי מעניין על רקע העובדה שהבנק בחר לחסל את הפעילות הבינלאומית העצמאית שלו ולהשאיר את הזירה האטרקטיבית הזו (שכוללת בעיקר את חברות ההייטק) לבנק הפועלים, דיסקונט ומזרחי שכבר עתה מדווחים על מעבר של הייטקיסטים שעבדו בעבר על לאומי אליהם.
לאומי בחר גם להמשיך לחלק דיווידנדים בניגוד לבנק הפועלים שבחר להותיר את הכסף בקופה ולפתח את העסקים שלו מבלי להוסיף עלויות מימון עודפות על המאזן.
כאן המקום לציין שמניות הבנקים סובלות בימים האחרונים מירידות שערים (אפילו חדות) בעיקר בשל העובדה שישראל לא תיכלל בסופו של דבר במדד MSCI אירופה, מה שהיה אמור להביא לזרימה משמעותית של כסף לשוק ההון המקומי. היעד לזרימה כזו הוא על פי רוב מניות הבנקים הגדולים שהן השתקפות של המקרו כלכלה הישראלית. חנן פרידמן מעריך שהמשך חלוקת דיווידנדים תמנע מהמשקיעים לממש מניות לאומי שברשותם, נו טוב.
לקראת הגיוס של לאומי מדרוג העניקה את הדירוג המתבקש (והגבוה) לבנק, כלומר Aaa.il באופק יציב למסגרת גיוס אגרות חוב (סדרה 184) של עד מיליארד שקל ודירוג  P-1.il לגיוס ניירות ערך מסחריים (סדרה 1) בהיקף של עד 700 מיליון שקל ערך נקוב.
בנוסף, מידרוג קובעת דירוג Aa2.il(hyb) באופק יציב לגיוס כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (“CoCo”) (סדרה 405) בסך של עד 500 מיליון שקל ערך נקוב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אף מילה על הנוקאווט??
    אזרח 03/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסתכל על מניית לאומי לעומת פועלים, פועלים ירדה 5% אחרי הדוח לאומי עלתה 8% אחרי הדוח זה אומר הכל...ולא הסגנון המזלזל בכתבה...
    סגור