השוק

לאומי ברווח נקי מטורף ב-2021: זה הדיבינד המפלצתי שיחלק

לאומי מסכם את שנת 2021 עם ביצועי שיא – ודיבידנד מצטבר של כ-2.6 מיליארד שקל, דירקטוריון הבנק אישר חלוקת דיבידנד בסך של 588 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד בסך מצטבר של כ-2 מיליארד שקל שחולק בגין תשעת החודשים הראשונים של השנה

כפיר אדר |  1
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
בנק לאומי מסכם את שנת 2021 עם ביצועי שיא ועם דיבידנד מצטבר של כ-2.6 מיליארד שקל, עם צמיחה מרשימה בתיק האשראי – 16.1% ושיפור משמעותי ביחס היעילות – 46.8% ותשואה להון של 15%.
נוסף על כך, דירקטוריון הבנק אישר חלוקת דיבידנד בסך של 588 מיליון שקל, בנוסף לדיבידנד בסך מצטבר של כ-2 מיליארדישקל שחולק בגין תשעת החודשים הראשונים של השנה בהמשך לאימוץ אסטרטגיה בנושאי ESG, לאומי מפרסם לראשונה יעדים ומדדים כמותיים ארוכי טווח.
 
הרווח הנקי בשנת 2021 הסתכם בכ-6 מיליארדי שקל, בהשוואה ל-2.1 מיליארד שקל בשנת 2020. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-900 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. התשואה להון בשנת 2021 עמדה על שיעור של 15%, בהשוואה לתשואה של 5.7% בשנת 2020. התשואה להון ברבעון הרביעי של השנה עמדה על 14.8%, בהשוואה ל-9.8% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הניכר בתשואה להון נובע בעיקרו מעלייה מהותית בהכנסות לצד עלייה מתונה בהוצאות, ובהקטנת ההפרשה להפסדי אשראי בהשוואה לגידול משמעותי בהוצאה להפסדי אשראי בתקופה המקבילה אשתקד.
>   הכנסות הריבית נטו בשנת 2021 הסתכמו ב-10.3 מיליארד שקל, גידול של כ-18.6% לעומת שנת 2020. הגידול בהכנסות הריבית הוא תוצאה בעיקר של הגידול בתיק האשראי של הבנק ופערי המדד בין התקופות, אשר קוזזו בחלקן מהשפעות ירידת ריבית הפד וריבית בנק ישראל. הכנסות מימון שאינן מריבית בשנת 2021 הסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל, בהשוואה לכמיליארד שקל בשנת 2020. עיקר הגידול בהכנסות מקורו ברווחים ממכירת מניות ריטיילורס ואיירונסורס, וכן מהשפעת נגזרים והפרשי שער.
יחס היעילות בשנת 2021 ירד לשיעור של 46.8%, לעומת 53.8% בשנת 2020. יחס היעילות ברבעון הרביעי של השנה עמד על 47.9%, לעומת 50.7% ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות ואחרות בשנת 2021 עלו בכ-382 מיליון שקל לעומת שנת 2020, גידול של 5.4%, בעיקר על רקע הפרשות למענקים בהתאם לתוצאות הכספיות. ההוצאות התפעוליות האחרות ירדו בשיעור של כ-3.6%.
יו"ר דירקטוריון לאומי, ד"ר סאמר חאג' יחיא: "ביצועי השיא שלנו בשנה החולפת נובעים מהעדכון המתמיד של מודל השירות בלאומי. הבנק חרת על דגלו יצירה של מערכת חדשנית ודינמית, הנותנת ללקוחות את השירות הכי נוח – בכל אמצעי, בכל זמן ובכל מקום, תוך התאמה לסביבה משתנה של אתגרים והזדמנויות. השנה בחרנו להקדים ולפרסם את דוח סביבה, חברה וממשל תאגידי של לאומי יחד עם הדוח הכספי. מבחינתנו מדובר בשני חצאים של שלם שיש ביניהם הפריה הדדית. הדוח מלמד שאנו מעדכנים את מדיניות האשראי וההשקעות ליצירת סביבה ירוקה ולתמיכה במיזמים חברתיים שמחזקים את ערכי הסובלנות, ההוגנות ושוויון ההזדמנויות באוכלוסייה כולה. לצורך המשך שגשוגו של לאומי, אנו משקיעים בבנקאים שלנו ומקדמים תרבות ארגונית של מצוינות, יצירתיות, הוגנות, חדשנות ואחריות. אני מוקיר מעומק לבי את עבודתם המקצועית והמסורה של מנהלינו ועובדינו. בו בזמן נתונה תודתי לקהל לקוחותינו ולמשקיעים על האמון המתמשך שלהם בדרכנו ובעשייתנו".
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן הוסיף: "יישום האסטרטגיה שלנו, לצד הכלים הדיגיטליים והמודלים המתקדמים שהטמענו בבנק, באים לידי ביטוי בביצועים בשנה החולפת. הצמיחה המרשימה הושגה בעיקר בזכות התאמת מודל השירות שלנו לטעמי הלקוחות - הן הפרטיים והן העסקיים, והטמעת כלים טכנולוגיים וכלי דאטה מתקדמים העונים לצרכיהם. את כל זה השגנו בזכות ההון האנושי שלנו. אנו נמצאים בעיצומו של שינוי התרבות הארגונית שלנו לכזו המדגישה את המצוינות. בהתאם לכך, אנו דואגים לתגמל את העובדים המסורים שלנו, בהלימה ליעדים העסקיים. אני בטוח שרק כך נוכל להמשיך ולספק לקהל לקוחותינו את השירות הנוח ביותר ולהמשיך להיות הבנק המתקדם והמוביל בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יועצי השקעות מעולים
    בנק 10 03/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק דיגיטלי מתקדם.אפשר למכור מניות חול pre market
    סגור