השוק

בנק לאומי: האינפלציה בתקופה הקרובה גבוהה - הריבית תעלה

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן ואסטרטג הריביות של הבנק, דודי רזניק אומרים הבוקר שלמרות שהאינפלציה בישראל נמוכה ביחס ל-OECD הרי שבחודשים הקרובים היא תעלה מה שיחייב את בנק ישראל להעלות ריבית כבר בישיבה הקרובה
ניצן כהן |  4
גיל בפמן (צילום אורן דאי)
גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של הבנק, מעריכים היום שהאינפלציה בחודשים הקרובים תהיה גבוהה ותחייב את בנק ישראל להעלות ריבית כבר בישיבה הקרובה.
"מדד פברואר הפתיע בעלייה גבוהה במעט מהתחזיות. סביבת האינפלציה בישראל עלתה לשיא של יותר מעשור, כאשר  קצב האינפלציה יוצא מהגבול העליון של יעד יציבות המחירים. עליות המחירים היו רוחביות במרבית הסעיפים. למרות העלייה, האינפלציה בישראל, עדיין, נותרה מהנמוכות מבין מדינות ה-OECD. 
 
העלייה באינפלציה, אף שאינה ברמה של גוש האירו וארה"ב, מקורה בעיקר בקבוצת הסעיפים "הגלובליים" שהושפעו מהשיבושים בשרשראות האספקה שעלו במידה דרמטית ביחס לעבר" אומרים בפמן ורזניק.
"העובדה שהאינפלציה בישראל הינה הגבוהה בעשור האחרון ועוד צפויה לעלות בחודשים הקרובים, לצד מדדים מקרו כלכליים נוספים, תומכים בהעלאת הריבית בישראל, כבר מההחלטה הקרובה. כצפוי הפד החל בתהליך העלאת הריבית שצפוי להימשך לאורך כל שנת 2022 ואל תוך שנת 2023. בהמשך השנה צפויה העלאה של 25 נ"ב בכל החלטה. גם הבנק המרכזי של אנגליה העלה את הריבית.
"על מנת לפעול כנגד היפוך העקום, הפד ייתן בהמשך דגש על מכירת נכסים, בניגוד לרכישת הנכסים בהיקף גדול שביצע בשנתיים שמאז פרוץ הקורונה, זאת במקביל להעלאות ריבית" הם אומרים.
באשר לחלופות ההשקעה השונות, אומרים בפמן ורזניק כי הביצועים העודפים של צמודי המדד חזרו השבוע על רקע ההפתעה הקלה במדד פברואר והצפי להמשך עליות המחירים. "אנו ממליצים על השקעה במח"מ בינוני. מומלצת השקעה מאוזנת בין האפיקים. צמודי המדד מומלצים להשקעה בטווח הקצר - בינוני של העקום בלבד.  מומלצת השקעה סינתטית בשקלים הלא צמודים. חשיפה לחלק הקצר של העקום השקלי מומלצת גם דרך מכירת IRS.
"פוטנציאל התרחבות פער התשואה השלילי בין הריביות השקליות לאלו של ממשלת ארה"ב קיים בעיקר בטווח הארוך של העקום".
באשר להשקעה באג"ח קונצרני שנחשב חביב על המשקיעים המוסדיים בשל התשואה העודפת שהוא משלם, אומרים בפמן ורזניק כי המרווחים באפיק הקונצרני נמצאת בשיא של כשנה. והם ממליצים על הגדלת החשיפה לאפיק. "מומלצת השקעה בעיקר במח"מ קצר – בינוני באפיק צמוד המדד" הם אומרים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יעלו את הריבית במתינות.
    טואר 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה יעשו בזה טוב שייקרו את כל המשכנתאות שאנשים כבר לקחו ולא יכלו לעמוד בהוצאות. יגרום לנזק גדול יותר. וזה לא אינפלציה? לכן לדעתי לא יעלו את הריבית כל כך מהר ואם כן. מקסימום ל 0.25
    סגור
  • תשךמי על הטעויות שלכם
    ריאליסט 03/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משכנתא והלוואות לא אמורים להכנס למדד הצריכה. הדפיסו לכם כסף שלא שייך לכם ועכשיו כולנו משלמים! מקווה שיעקלו לכם את הבית ואת הרכב. תוכלו לחיות בשכירות כמו שאר האנשים שלא נכנעו להשתעבדות לבנקים.
    סגור
  • 2.
    משקרים את כולם
    הכל שקרים 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בארץ מחירי הדירות הוצאו מחישוב האינפלציה מאמין פשוט שבמדינות אחרות הם נמצאים שקרנים מחכה ליום שהרבית בישראל תיהיה 5% נראה כמה אנשים יעמדו בהחזרי המשכנתא.האם מישהו יודע כמה משפחות לא עומדות בהחזרים אה לא יודעים.כי מפחדים לפרסם יש כתבה כזאת רק מ2013 ואז היו ארבעים אלף חח מעניין כמה היום וכמה עוד עשר שנים
    סגור
  • 1.
    שודדים
    מיקי 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכינים את הציבור לשוד נוסף של החשבונות בחסות האינפלציה
    סגור