השוק

האינפלציה בארה"ב שוברת שיא של 40 שנה: 8.5%

האינפלציה בארה"ב שוברת שיאים, מה שמגביר את הערכות שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית מהר יותר ובעוצמתיות; מדד הליבה עלה בשיעור של 6.5%, מה שמשקף את ההשפעה ההרסנית של עליית מחירי האנרגיה
ניצן כהן | 
ג'ו ביידן (צילום Prachatai /flickr)
האינפלציה בארה"ב שוברת שיאים. מדד המחירים לצרכן האמריקאי עלה בחודש מרץ בקצב שנתי של 8.5%, נתון שלא נרשם כמותו מעל ל-40 שנה. מדד הליבה (מדד המחירים בניכוי מחירי האנרגיה והמזון) עלה, בהתאם לתחזיות המוקדמות ב-6.5% כשהפער בין מדד הליבה למדד המחירים יכול לשפוך מעט אור על ההשפעה ההרסנית של עליית מחירי האנרגיה.
עם פרסום המדד הגבוה, שבסך הכל עונה על התחזיות המוקדמות, גוברות ההערכות שהפדרל ריזרב ישמור על קו נצי ויעלה את הריבית בכלכלה הגדולה בעולם בקצב מהיר הרבה יותר ועוצמתי הרבה יותר מכפי שצפו מלכתחילה.
 
כדי להבין עד כמה לאינפלציה בסדר גודל כזה יש השפעה שלילית על השווקים כדאי לשים לב לשוק האג"ח שם האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים נסחר בתשואות של 2.7% ואלה ממשיכות לרדת וזאת לאחר שכבר בתחילת היום היו התשואות ברמה של 2.8%.
במקביל לירידה בתשואות האג"ח עוברים החוזים העתידיים על המדדים המובילים לעליות חדות. תריך לזכור שהשבוע תתחיל עונת הדו"חות בארה"ב והראשונים לפרסם דו"חות אלה הבנקים הגדולים בצפויים להציג המשך של המגמה החיובית בעסקים שלהם כשביחס לעתיד, יש לזכור, אינפלציה גבוהה ותאווי ריבית עולה עושה טוב לעסקים שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה