השוק

נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים, המניה בהתרסקות חסרת תקדים

מניית נטפליקס צוללת לאחר הודעה על אובדן מנויים במסגרת הדו"ח של הרבעון הראשון של 2022, כאשר הנתון שנחשף הוריד את המניה ב-25%. על כמה עמדו הרווחים בשלושת החודשים הראשונים של השנה?
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום pixabay)
שנת 2022 הרעה של נטפליקס רק החמירה. לאחר שהמניות צנחו מוקדם יותר השנה בגלל חששות לגבי היקף צמיחת המנויים שלה, מובילת הסטרימינג אמרה שהיא איבדה מנויים במסגרת דיווחה על רווחי הרבעון הראשון ביום שלישי.
לנטפליקס יש כעת 221.6 מיליון מנויים ברחבי העולם. היא איבדה 200,000 מנויים ברבעון הראשון של 2022, כך דיווחה החברה ביום שלישי. השירות היה צפוי להוסיף 2.5 מיליון מנויים, והוא אמר שהוא מצפה לאבד עוד 2 מיליון מנויים ברבעון השני של 2022.
 
הדו"ח הוריד את המניה ב-25% במסחר לאחר סגירתו. הרווח של נטפליקס ברבעון הרביעי היה 1.5 מיליארד דולר, ירידה מ-1.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל. ההכנסות זינקו ב-9.8% ל-7.8 מיליארד דולר. במכתבה למשקיעים, החברה אמרה כי מאז שהשיקה את הסטרימינג ב-2007, החברה "פעלה תחת האמונה המוצקה כי בידור לפי דרישה המועבר באינטרנט יתפוס את הטלוויזיה הליניארית", אבל, הוסיפה, בטווח הקרוב " אנחנו לא מגדילים את ההכנסות מהר ככל שהיינו רוצים".
אבל ישנם גורמים רבים ושונים מאחורי קיפאון המנויים של נטפליקס, כולל תחרות מצד חברות מדיה מסורתיות שנכנסו לשוק הסטרימינג בשנים האחרונות, כמו גם שיתוף סיסמאות נרחב. "בנוסף ל-222 מיליון משקי הבית המשלמים שלנו, אנו מעריכים כי נטפליקס מחולקת עם למעלה מ-100 מיליון משקי בית נוספים, כולל למעלה מ-30 מיליון באזור ארצות הברית/קנדה", אמרה החברה.
נטפליקס מסרה כי היציאה מרוסיה עלתה לחברה 700,000 מנויים. הדו"ח הגרוע של החברה עשוי לזעזע את שוק הסטרימינג בהתחשב בכך שכל כך הרבה חברות אחרות שינו את האסטרטגיות העסקיות שלהן כדי להתחרות בנטפליקס. דיסני, למשל - אחת מיריבותיה הגדולות של נטפליקס - ירדה ביום שלישי בערב בכ-5%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה