השוק

סין מסכנת את אפל וטסלה? זאת הדאגה בחברות הענק

החברות הבינלאומיות עומדות בשבועות האחרונים מול חומת הבטון של הממשל הסיני, שמנסה עדיין לבלום את התפרצות האומיקרון. החברות הגדולות שמבססות את התעשייה שלהן במדינה, מתחילות לדאוג
מערכת ice |  1
מסחר בסין (צילום vecteezy)
מספר תאגידים בינלאומיים הזהירו בשבוע האחרון שההשלכות מסגר הקורונה בסין יפגע בעסקים שלהם קשות. מאז מרץ, סין נאבקת בהתפרצות של וריאנט האומיקרון ונוקטת בסגר כללי והגבלות נסיעה. אותה אסטרטגיה סייעה למדינה לחזור במהירות לצמיחה בשנת 2020 בעוד שאר העולם נאבק להכיל את הנגיף, אלא שכעת נראה שלאורך שבועות ארוכים המדינה סגורה ומסוגרת, ובעולם מתחילים לדאוג.
הסגר האחרון בשנגחאי נמשך יותר מחודש עם התקדמות קלה בלבד לקראת חידוש הייצור המלא, בעוד בייג'ין סגרה זמנית כמה עסקאות שירות כדי לשלוט על זינוק במספר המאומתים.
לתאגידים בינלאומיים יש עוד שורה של אתגרים להתמודד איתם, מאינפלציה של עשרות שנים בארה"ב ודולר חזק, ועד למלחמת רוסיה-אוקראינה. אבל סין היא בסיס ייצור חשוב, אם לא שוק צרכני, שחברות רבות התמקדו בו לצמיחתן העתידית.
סטארבקס מסרה ביום שלישי שהמכירות בחנויות זהות בסין ירדו ב-23% ברבעון שהסתיים ב-3 באפריל לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זה הרבה יותר גרוע מהעלייה של 0.2% שציפו האנליסטים, לפי FactSet.
ענקית הקפה השעתה את ההנחיות שלה לשארית שנת הכספים, או לשני הרבעונים הנותרים. "התנאים בסין הם כאלה שאין לנו כמעט יכולת לחזות את הביצועים שלנו בסין במחצית האחורית של השנה", אמר המנכ"ל הזמני, הווארד שולץ, בשיחת רווח, וציין אי ודאות נוספת מהאינפלציה ותוכניות ההשקעה של החברה.
סטארבקס אמרה שהיא עדיין מצפה שהעסקים שלה בסין יהיו גדולים יותר מארה"ב בטווח הארוך. "קשה לחזות את קוביד", אמר המנכ"ל טים קוק לאחר שתיאר את העלויות המשוערות הללו, על פי תמליל שיחת רווחים מ-StreetAccount.
 
גם אילון מאסק התייחס לסגר בסין עם הצגת הדו"ח הרבעוני שלו והזהיר מפני הרבעון השני של 2022 שצפי להיות קשה עבור החברה בשל סגירת המפעלים בשנגחאי. אפל האשימה גם את שיבושי קוביד בהשפעה על הביקוש של הצרכנים בסין. דופונט, המוכרת מוצרים מיוחדים רב-תעשייתיים כמו דבקים וחומרי בנייה, הודיעה ביום שלישי על הנחיית הרבעון השני מתחת לציפיות האנליסטים.
"אנו צופים אי ודאויות חיצוניות מרכזיות בסביבת המאקרו, כלומר השבתות הקשורות ל-COVID בסין, יחמירו עוד יותר את שרשראות האספקה וכתוצאה מכך צמיחת נפח אטית יותר והתכווצות מרווחים ברצף ברבעון השני של 2022", אמרה לורי קוך, סמנכ"לית הכספים של דופונט. במהדורה, וציין כי "הביקוש הבסיסי ממשיך להישאר מוצק".
שני אתרי דופונט בסין "נכנסו למצב נעילה מלא במרץ" וצפויים להיפתח מחדש עד אמצע מאי, אמר קוך. היא גם אמרה שבתוך עסקי האלקטרוניקה, חוסר היכולת להשיג חומרי גלם מסין אילץ כמה מפעלים לפעול בתעריפים נמוכים יותר, מה שהשפיע על המרווח ברבעון השני.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סצינה ידועה מראש במערבכבר לא יודעים גבר להחזיק מברדג (ל"ת)
    מיק 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור