השוק

רן גוראון מחמם מנועים: השינויים של המנכ"ל החדש בבזק

פעילות שטח מוגברת, ביקורים במטה ומעורבות בפגישות עם לקוחות עסקיים - מנכ"ל בזק הנכנס רן גוראון כבר מתכנן שינויים פנימיים ארוכי טווח. המטרה: ריענון מיידי בעקבות ההתפתחויות בשוק התקשורת או התייעלות מהירה עבור הבעלים לקראת מכירת בזק?
מערכת ice |  1
רן גוראון (צילום רמי זרנגר, פלאש90/ קובי גדעון)
מינויו של רן גוראון למנכ"ל בזק היה כמעט צפוי. מנכ"ל חברות הבת אלפא סוגר כמעט שני עשורים בחברה ובתפקידי הנהלה בכירים, מעמדת השיווק ועד ניהול שלוש חברות במקביל: פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes, בתקופה קשה של מאבקי עובדים ושינויים דרמטיים במשק.
נזכיר רק במקצת שגוראון עמד בחזית הקרב של ועד אלפא, ועד העובדים המשותף של פלאפון ובזק בינלאומי. בעוד בתחילה היה נראה שהצליח לשבור את הוועד עם מהלך מחוכם של חתימה מהירה על הסכם מול yes, ציפתה לו מלחמה קשה, דבר שהוביל להחלטה דרמטית של ההנהלה להשבתת מגן והמו"מ עדיין ממשיך.
 
תקופה קצרה לאחר מינויו הרשמי בחודש שעבר, לאחר פרישתו של דודו מזרחי מהתפקיד לאחר ארבע שנים, כבר החל במינוי חיצוני כאשר מינה את נורית קנטור לתפקיד סמנכ"לית החטיבה הפרטית, הגדולה מכל חטיבות החברה. לקנטור אמנם עבר בבזק, אבל היא הגיעה למינוי לאחר ששימשה כמשנה למנכ"ל וסמנכ"לית בכירה בחטיבת הלקוחות הפרטיים בחברת AIG. גם בחברת אלפא עצמה, מי שמונה לתפקיד המנכ"ל הוא אילן סיגל שהגיע בכלל מהמתחרה סלקום. בבזק העדיפו אותו על פני המשנה למנכ"ל וסמנכ"לית הלקוחות דגנית קרמר. 
 
גוראון עצמו כבר מתכנן שינויים פנימיים בחברה. בשונה מקודמיו, הוא מתכנן להיות הרבה יותר פעיל בשטח, וגם לנצל את ניסיונו הרב בעולמות השיווק והעסקים כדי להיות מעורב בפגישות עם לקוחות גדולים כדי להגדיל את הרווחים של החברה בטווח הקצר. 
כבר בפגישות של ההנהלה, רמז על כך גוראון כי הוא מתכנן להגיע ממש פיזית למחלקות ולבחון את העובדים ואת עבודת המטה מקרוב. בקרב העובדים כבר הועבר המסר מההנהלה שיתכוננו לביקורים של גוראון ושיפעלו במקצועיות כדי למנוע ביקורת של המנכ"ל הפעיל. גוראון עצמו כבר התחיל להגיע למחלקות כדי ללמוד ולשמוע מקרוב ולהכיר בעצמו את עבודות המחלקות בלי תיווך.

ועד אלפא מפגין מול ביתו של גוראון. מן הארכיון
מאחורי הקלעים בבזק עדיין לא יודעים סופית מה עומד מאחורי מינויו של גוראון. מצד אחד, בזק צריכה רענון ושינויים אל מול שוק קשה, משתנה ועם הרבה התפתחויות לאחרונה. מצד שני, יש שרומזים על הפרגמטיות והביצועיסטיות של גוראון כחלק מהכוונה של קרן סרצ'לייט למהר את ההתפתחות של בזק לקראת מכירתה, כפי שהיא נוהגת בחברות אותן היא רוכשת: השבחה והתייעלות בשנים ספורות ומכירה ברווח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רן תתחיל להעלות משכורות רעב של העובדים
    רוני 07/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עובדים טובים נוטשים, כבר אין גאוות יחידה כמו פעם. השכר נשחק.... בושה ממש שעובדים צריכים עבודה שנייה כדי לסגור את החודש
    סגור