קריירה ולימודים

ברקע הסכסוך: ועד עובדי yes הודיע על הסכם קיבוצי

ברקע סכסוך העבודה של חברות פלאפון ובזק בינלאומי במטרה להשיג הסכם קיבוצי משותף תחת "ועד חברות אלפא" שיכלול גם את עובדי yes, האחרונה מודיעה הבוקר על חתימה של הסכם קיבוצי נפרד לעובדי החברה
שירה יום טוב | 
פלאפון, בזק, yes (צילום לילך צור, יחצ)
הנהלת חברת yes וועד העובדים מודיעים הבוקר (חמישי) כי חתמו על הסכם קיבוצי חדש לשנים 2022-2024. במסגרת ההסכם הוסדרו תנאי העבודה והרווחה של העובדים  וכן מסדיר את סוגיית יחידת המיקוח לשנות ההסכם.
ההסכם הקיבוצי החדש, נאמד בתוספת של כ-55 מיליון שקלים לחברה, ויחול על כ-1150 עובדי החברה. ההסכם נחתם במעמד רן גוראון, מנכ"ל yes, צביקה אברמוביץ, סמנכ"ל משאבי אנוש של החברה, יו"ר ההסתדרות הלאומית, יואב שמחי ויו"ר ועד העובדים של yes, אלי כהן.
חתימת ההסכם מגיעה ברקע סכסוך עבודה חריף שנמשך בשבועות האחרונים בעקבות מאבקים על יחידת המיקוח לאחר התמזגות חברת בזק בינלאומי עם חברת yes. ועד עובדי אלפא שהוקם מנסה לפעול לחתימת הסדר קיבוצי משותף לעובדי החברות, כשבזק בינלאומי ופלאפון מאוגדים תחת ההסתדרות הכללית, מכריזת הסכסוך ואילו יס מאוגדת תחת הלאומית ולא מעוניינת להצטרף לוועד אלפא.
בתחילת השבוע הסכסוך החריף כשהתקיימה שביתה כללית בחברות פלאפון ובזק בינלאומי, ואילו yes מנגד הבהירה כי אין לה חלק בשביתה וכי הסכסוך מגיע בעקבות כישלון של ההסתדרות הכללית שפוגע בעובדי החברות המיוצגים תחתם.
כמו כן בזמן השביתה הודיעו ביס כי הם אינם לוקחים חלק בשביתה, "ההסתדרות הכללית נכשלה ולוקחת איתה את העובדים של בבל ופלאפון למאבקיה הפנימיים. לעומת זאת, ועד עובדי yes נמצא בשלבים מתקדמים של המשא ומתן לקראת הסכם שיזניק את תנאיהם של העובדים. אם בהסתדרות חושבים שהעובדים הם פיונים בקמפיין הבחירות לראשות ההסתדרות, שיבושם להם".
כזכור, לפני כחודש וחצי הכריזה ההסתדרות סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי. זאת על רקע סירובה של ההנהלה המשותפת לחברות קבוצת אלפא (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) לנהל מו"מ משותף לכלל עובדי הקבוצה כמענה לניסיונות ההנהלה לחשק את העובדים במו"מ, ונוכח השינויים הדרמטיים שמבקשת ההנהלה לבצע. שינויים אלו משליכים על זכויות העובדים ומאיימים על ביטחונם התעסוקתי.
בתחילת השבוע פנה יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ליו"ר קבוצת בזק גיל שרון ולמנכ"ל חברות אלפא רן גוראון בקריאה דחופה לפתרון המשבר החמור ביחסי העבודה בין הנהלת חברות פלאפון ובזק בינלאומי לעובדים. על רקע הדברים, ההכרזה של יס הבוקר על חתימת הסכם קיבוצי חדש, נפרד שההסכם הכללי עליו עמלים בבזק בינלאומי ופלאפון מהווה אמירה מול ההתרחשויות בנושא בימים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה