השוק

מנכ"ל שופרסל במתקפה חסרת תקדים: "דירקטוריון של מריונטות"

יממה אחרי שדווח על זימונו של עופר בלוך לשימוע, היום נחשפה תגובתו יוצאת הדופן: "דירקטוריון של מריונטות שטובת החברה היא הדבר האחרון שמעניין אותו"
מערכת ice |  1
עופר בלוך מנכ"ל שופרסל הנכנס (מימין), יצחק אברכהן מנכ"ל שופרסל היוצא (משמאל) (צילום יוסי וייס, יונתן זידל ויוסי אלוני פלאש 90)

לאחר שאתמול זומן לשימוע חודשיים בלבד לאחר כניסתו לתפקיד, כעת נחשף כי מנכ"ל שופרסל עופר בלוך שלח מכתב תגובה חריף במיוחד ויוצא דופן נגד דירקטריון החברה, ואף איים בתביעה. 
 

בשופרסל טוענים כי הם מונעים שיקולים מקצועיים, כשלדבריהם בלוך לא מספיק "חיי" את התפקיד, משתתף בישיבות, ושולט בנתונים. כמו גם טענות כי אינו זוכה לתמיכת המנהלים המקצועיים העובדים תחתיו.
 

מנגד, ציין המנכ"ל במכתב כי "זה אינו שימוע אמיתי. זהו טקס ריק מתוכן שנערך כדי לצאת ידי חובה. זו הוצאה לפועל של החלטה שלמעשה כבר התקבלה, משיקולים זרים ופסולים, על ידי דירקטוריון של מריונטות שטובת החברה היא הדבר האחרון שמעניין אותו. זוהי התנהלות נפסדת, נטולת תום לב וראויה לגינוי, שמנוגדת לחלוטין לדין ולערכים של הגינות בסיסית".
 


בלוך, שנכנס לתפקיד לפני כחודשיים עוזב את התפקיד מוקדם מהצפוי, בין היתר בשל העובדה שהיו"ר איציק אברכהן המנכ"ל הקודם של החברה, מעוניין לקבל את הסמכת הדירקטוריון לעריכת שימוע לבלוך שמונה לתפקיד על ידי היו"ר הקודם, יקי ודמני.

אברכהן לא מאמין כי יש לבלוך את היכולת והכישורים להוביל צמיחה בשופרסל, לאור הבלגן הניהולי שאפיין את החברה בשנה האחרונה. בין השניים גם ישנם משקעים נוספים בעקבות הדברים שאמר בלוך כנגד אברכהן (לפני ששב לחברה כיו״ר). 


היו"ר החדש זוכה לאמון רב מהגופים המוסדיים כשנבחר לתפקיד יחד עם קבוצת הדירקטורים שנבחרה עמו, ואותם הגופים ידעו מראש כי בכוונתו להדיח את בלוך. בלוך עצמו שוקל להיאבק בהדחה המסתמנת, גם באמצעות הליכים משפטיים אם הדברים יגיעו לכך. המועמד המוביל המסתמן להחלפת המנכ"ל הוא אורי וטרמן, מנכ"ל רשת הפארם Be שבבעלות שופרסל.

משופרסל נמסר: "כפי שדיווחנו לבורסה, הדירקטוריון החליט על הליך שימוע ועד שההליך לא יסתיים, לא נתייחס".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    התגובה לא משרתת אותו
    מצחיק אחד 07/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בדיוק כמו שהיו"ר הקודם פעל להדחת אברכהן, עכשיו היו"ר הנוכחי פועל להדיח אותו. אז ההדחה הקודמת הייתה לגיטימית וזו לא?... גם ההתבטאויות שלו לא תרמו לו. הוא בעצמו אמר בפומבי שלא יוכל לעבוד עם אברכהן, אז למה שישאירו אותו. בכל מקרה, ברור שהוא לא יישאר בתפקיד אז היה עדיף עבורו לסיים בצורה מכובדת יותר
    סגור