השוק

בנק לאומי: הפדרל ריזרב יעלה את הריבית ב-0.75%

הכלכלן הראשי של לאומי, גיל בפמן, מעריך שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית השבוע ב-0.75% ואילו בנק ישראל יעלה את הריבית בשתי פעימות של 0.5% כל אחת
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך היום שעל רקע המשך העלייה באינפלציה והמשך העלייה בריביות בעולם, בנק ישראל יעלה את הריבית בשתי ההחלטות הקרובות ב - 0.5% בכל החלטה.
בנק ישראל מציין בדוח החצי שנתי כי הפער בין האינפלציה בישראל לבין האינפלציה בארה"ב ובגוש האירו נובע במידה רבה מההשפעה של מחירי האנרגיה, בעוד שהקשר בין אינפלציית הליבה בישראל לבין זו של ארה"ב וגוש האירו הינו רופף יותר. להערכת בנק ישראל ההאצה באינפלציית הליבה במדינות אלה ובישראל משקפת בעיקר התפתחויות מקומיות דומות – כפי הנראה על רקע ההתאוששות מהשלכות משבר הקורונה – ולא בהכרח יבוא של אינפלציה בין המדינות.
 
בפמן אומר עוד כי להערכתו, האינפלציה (השנתית) בפועל צפויה להמשיך ולעלות בחודשים הקרובים, כך שהקצב השנתי צפוי להסתכם במהלך 2022 בכ-5%. בנוסף, המדד בשנים עשר החודשים הבאים צפוי לעלות בקצב העולה על 3%. לאור הימשכות העלייה באינפלציה והעלייה החדה במחירי הדירות, לצד גורמים נוספים. "תהליך העלאת הריבית צפוי להיות מהיר יותר בחודשים הקרובים, תוך שריבית בנק ישראל צפויה להגיע לרמה של 2.75% בראשית 2023".
להערכת בפמן, לאור האינפלציה בארה"ב שממשיכה להיות גבוהה הרי שהפדרל ריזרב יעלה את הריבית השבוע בארה"ב ב-0.75%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה