השוק

בנק לאומי: הנפט יישאר ב-100 דולר עוד הרבה זמן

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך היום שמחירי הנפט ימשיכו לנוע סביב ה-100 דולר לחבית עוד תקופה ארוכה כשמדינות מוטות יצוא ללא מקורות אנרגיה עצמאיים יפגעו מהתהליך הזה
ניצן כהן |  2
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, שמסקר את שוק האנרגיה כבר תקופה ארוכה, מעריך היום שמחירי הנפט ימשיכו לנוע סביב ה-100 דולר לחבית עוד תקופה ארוכה. בפמן אומר עוד כי מדינות מוטות יצוא שאין להן מורות אנרגיה עצמאיים יפגעו מאוד הן בשל עליית הדולר בעולם והן בשל מחירי האנרגיה הגבוהים.
"למרות שמחירי הנפט מצויים כעת קרובים ל- 100 דולר לחבית, מספר אסדות הנפט הפעילות בארה"ב היה 599 בשבוע שעבר, מספר שהינו נמוך בהרבה מהרמות שלפני פרוץ הקורונה בתחילת 2020 – אז  היו בפעילות 683 אסדות (מרץ-2020), כאשר לקראת סוף 2018 מספר האסדות הפעילות (נפט בלבד) היה 888. בהתחשב בכך, צפוי כי היקף ההפקה של נפט גולמי בארה"ב יישאר השנה כמעט ללא שינוי, בסביבות 12 מיליון חביות ליום, רמה שהינה נמוכה מאשר רמות השיא של 13 מיליון חביות ליום.
 
"הירידה בתשומות לבתי הזיקוק נטו של נפט גולמי תמכה ברמת המלאי המסחרי בשבוע שעבר ומנעה ירדה גדולה יותר. התשומות ירדו ל -16.3 מיליון חביות ליום מ -16.6 מיליון חביות ליום, וזאת תוך כדי ששיעור הניצולת של בתי הזיקוק פחת ל-93.7% לעומת 94.9% בשבוע שלפני כן. כמו כן, הביקוש למוצרי נפט מצוי כעת בטווח העונתי לאחר שפחת לטווח התחתון של המאפיין העונתי קצה התחתון בשבועות קודמים.
"תהליך השיחרור של נפט גולמי מן הרזרבה האסטרטגית של ארה"ב מתוכנן להסתיים עד לסוף השנה, והסנקציות של האיחוד האירופי על הנפט הרוסי צפויות להתהדק עוד לפני סוף השנה, ולכן הצפי המבוסס על גורמים אלו לגבי צד ההיצע אינו חיובי.  הרבה יהיה תלוי במה שיעשה ארגון OPEC מספטמבר, כאשר סעודיה ואיחוד האמירויות הן הספקיות הפוטנציאליות הגדולות בעת הנוכחית שיוכלו להמשיך ולהעלות את התפוקה. מבחינת הביקוש, צפוי שמרווחי הזיקוק יישארו גבוהים יחסית, כך שרמת מחירי התזקיקים תישאר גבוהה יחסית לעבר ותכביד על צמיחת הצריכה הגולמית של דלק ותזקיקים, המושפעת גם מן ההאטה בצמיחה העולמית" אומר בפמן.
להערכתו, "שמירה על מחירי האנרגיה ברמתם הגבוהה יחסית, צפויה להכביד על צמיחת הפעילות הגלובלית, תוך כדי "השמדת ביקושים", כאשר הנפגעות המרכזיות צפויות להיות מדינות שכלכלתן מוטת תעשייה ואין להן מקורות אנרגיה עצמאיים. מדינות אלו גם נפגעות מהתחזקות הדולר בעולם, התורמת לעלייה נוספת של מחירי האנרגיה במונחי המטבע המקומי שלהן ובפרט מדובר במדינות מתעוררות המצויות במצב מסוכן יחסית. צפוי שמחיר הברנט הגולמי ישאר סביב 100 דולר לחבית בעתיד הנראה לעין".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    זה שהם אומרים,זה לא אומר כלום.
    ממממ 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי ההובלה צנחו במעל 50 אחוז. בסין יש בעיות כלכליות וגיוס כסף כבר לא קל. מיתון של לפחות שנתיים וצימצום של משאבים.יגרום לזה שהנפט יהיה בסביבות ה70 תוך 4 חודשים...אם תיהיה רגיעה בין רוסיה אוקראינה הנפט יצנח ל60..שם מקומו בערך...
    סגור
  • 1.
    זה הזמן לעשות ארגזים
    עמיחי 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תשקיעו בדלק קבוצה. נסחרת במכפיל מגוחך של קרוב ל 2. בעוד חודש יפורסמו הדוחות הכספיים ואז כולם יכנסו להלם מהרווחים העצומים. עלות הפקת חבית נפט כ 20 דולר. נמכרת באזור 100 $ רווח של 80 דולר. יש לדלק קבוצה מאגרי גז ענקיים בים הצפוני. מחירי הגז עלו בטירוף למעלה. הרווח על גז כפול מנפט. אין באמור המלצה למכור או לקנות הרבה מניות של החברה.
    סגור