השוק

צבר של 2.7 מיליארד שקל שומר על דירוג אפקון

בבמדרוג משאירים את דירוג החוב של אפקון ללא שינוי ברמה של A3 ישראלי; בחברת דירוג האשראי נימקו את ההחלטה בצבר הזמנות גבוה שלה ובניהול שמרני וזאת למרות רמת הסיכון ושיעורי הרווחיות הנמוכים בתחום הבניה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
חברת דירוג האשראי מדרוג מותירה היום את דירוג החוב של אפקון ברמה גבוהה של A3 ישראל. בחברת הדירוג אומרי היום כי לאפקון יש צבר הזמנות גבוה של 2.4 מיילארד שקל (ללא הזמנות של חברות כלולות), מה שמשקף עלייה של 4% בהיקפי ההזמנות. בנוסף אומרים במדרוג שאפקון מנוהלת בצורה שמרנית וזה יתרון כשהיא פועלת תחום רווי סיכון ורווחיות נמוכה כמו ענף הבניה.
עוד כותבים כלכלני מדרוג בנימוקי הדירוג כי "ענף הקבלנות בעל סיכון עסקי גבוה יחסית בעיקר בשל אופיו הפרויקטלי וחשיפתו למחזוריות הכלכלית, לסיכונים תפעוליים ולתנודות במחירי סחורות הפוגמים ביכולת השבת ההכנסות. כמו כן, הענף מאופיין בשיעורי רווחיות נמוכים נוכח רמת תחרות גבוהה ומאפייני ההתקשרות. תחום המערכות האלקטרו-מכאניות מאופיין ברווחיות טובה יותר ביחס לתחום ההקמה והביצוע, בין היתר, נוכח ערך מוסף וחסמי כניסה גבוהים יותר.
 
"לחברה פעילות משמעותית גם במגזרי הבקרה והסחר המאופיינים בהכנסות יציבות יחסית ורווחיות גבוהה יחסית הממתנים את התנודתיות בפעילות הפרויקטלית.
"צבר הפרויקטים של החברה (ללא חברות כלולות) נכון לתום הרבעון הראשון של השנה, הסתכם בכ- 2.7 מיליארד שקל (לא כולל פרויקט נוסף בהיקף של כ-650 מיליון שקל עליו הודיעה החברה כי בכוונתה לחתום), המשקף גידול של 4% לעומת הצבר בתקופה המקבילה אשתקד כאשר חלקו הארי מיוחס למגזר הפרויקטים אשר מהווה כ- 83% מסך הצבר.
"תרחיש הבסיס של מידרוג מעריך יציבות בהכנסות החברה (על אף גידול של כ-31% בצבר הפרויקטים) לצד שחיקה קלה ברווחיות התפעולית וכפועל יוצא גם ב-EBITDA  (בנטרול עלויות מחקר ופיתוח), אשר צפויה לנוע בטווח של 100-120 מיליון שקל. (למול כ-121 מיליון שקל בשנת 2021)".
מידרוג מעריכה כי תזרים המזומנים מפעולות (FFO) צפוי לנוע בטווח של 60-80 מיליון שקל. מידרוג מניחה השקעות הוניות שוטפות ברכוש קבוע, פירעון התחייבויות חכירה ומיזוגים ורכישות של כ-170-180 מיליון שקל (כולל רכישות והשקעות כבר בוצעו בפועל).
בשנת 2022 חולקו דיבידנדים של 50 מיליון שקל (מזה, כ- 25 מיליון שקל לאחר תאריך המאזן). על בסיס הנחות אלו, צפויה החברה בשנת התחזית לייצר תזרים חופשי (FCF) שלילי בטווח של 250-270 מיליון שקל בשנת 2022 (למול תזרים חופשי של כ- 5 מיליון שקל ב-2021), כולל הנחה לגידול של כ- 110-120 מיליון שקל בהון החוזר בהתאם לגידול בפועל במהלך הרבעון הראשון לשנת 2022 אשר נבע בעיקרו מגידול ביתרת הלקוחות וההכנסות לקבל מעבודות בחוזי הקמה בעיקר במגזר הפרויקטים ובמגזר הבקרה.
"הניהול העסקי והפיננסי של החברה יציב ושמרני לאורך זמן" כותבים כלכלני מדרוג בנימוקי הדירוג. "מדיניות זאת מתבטאת בין השאר בניהול ושמירה על יתרות נזילות בהיקפים גבוהים". מידרוג מעריכה כי אפקון תוסיף להחזיק ביתרות נזילות משביעות רצון. "גמישותה הפיננסית של החברה נתמכת בנגישות גבוהה למקורות מימון החברה עומדת באמות מידה פיננסיות במרווח גבוה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה