השוק

ברקת מרחיבה את מימון כיכר המדינה ב-277 מיליון שקל

רוני בירם וגיל דויטש בעלי השליטה בברקת מרחיבים את המימון שלהם לפרויקט כיכר המדינה בעוד 277 מיליון שקל, ולכן לקחו ממשקיע מוסדי הלוואה נוספת להלוואה של 1.7 מיליארד שקל שכבר לקחו לצורך העמדת המימון לפרויקט
ניצן כהן | 
עדי גזית (צילום גדי סיירה)
ברקת קפיטל שבשליטת אנשי העסקים רוני בירם וגיל דויטש לקחו הלוואה נוספת והפעם ממשקיע מוסדי, בהיקף של 277 מיליון שקל לצורך העמדת מימון לפרויקט הבניה בכיכר המדינה בתל אביב. ההלוואה הקודמת שלקחו השניים עומדת על 1.7 מיליארד שקל כך שבסך הכל יעמוד המימון לפרויקט, נכון להיום על כמעט 2 מיליארד שקל.
נזכיר כי ברקת קפיטל לקחה על עצמה לממן את פרויקט כיכר המדינה בליווי סגור, כלומר נכנסה בנעלי הליווי הבנקאי. מאחר ולחברה את מקורות כדי לעמוד בתנאי מימון בסדר גודל כזה הרי שהיא לקחה כסף מהבנק ו"גילגלה" אותו ליזמי הפרויקט. באופן עקרוני בשנה שעברה כשהחברה התמודדה על מימון הפרויקט הוא הוערך ב-1.9 מיליארד שקל וככל הנ ראה בגלל העלייה בתשומות הבניה הרי שהוא התייקר בעוד 100 מיליון שקל.
 
באופן עקרוני הפעילות של ברקת קפיטל מעניינת היא לקוחת על עצמה את הליוויה החוץ בנקאי שמתבצע בפועל באמצעות כסף מהמערכת הבנקאית. ברקת ממחה את הזכויות שלה בפרויקט לבנק במידה ויש כשל אשראי וכך למעשה הבנק מכוסה משל הוא היה הגורם המלווה מבלי שהוא עשה זאת בפועל אלא השתמש במתווך בעסקה - ברקת קפיטל.
את ה-1.7 מיליארד השקל הראשונים לטובת הפרויקט לקחה ברקת ממגוון מממנים כשאת התוספת לקחה מכלל ביטוח. באופן עקרוני ועל פי הערכות שונות בשוק ההון, החברה מקבלת אשראי בריבית בסדר גודל של כ-7% ו"מגלגלת" אותו ליזמים בריבית הגבוהה יותר, מה שמותיר לה, להערכת גורמים בשוק ההון, מרווח אפקטיבי של כ-4% מהתהליך הזה.
פרויקט כיכר המדינה הוא אחד הפרויקטים הנדל"ניים הגדולים והמשמעותיים בתל אביב (אם נניח לרגע לפריקט שדה דב). בכיכר המיתולוגית אמורים להיבנות שלושה מגדלים בני 450 דירות שיתפרשו על פני שטח של 27 אלף מ"ר.
ברקת קפיטל נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 115 מיליון שקל לאחר שהמניה איבדה כ-10% מתחילת השנה.
עדי גזית, מנכ"ל ברקת: "העמדת האשראי היא צעד משמעותי לברקת, המשלים את המימון לפרויקט המגורים המורכב והיוקרתי, המוערך בתקציב של כ-4.3 מיליארד שקל. זהו פרויקט מרכזי עבור החברה ואנו שמחים על הבעת האמון המשמעותי של כלל ביטוח, גוף מוסדי מוביל בישראל המעמיד אשראי משמעותי נוסף לפרויקט זה. מדובר בפרויקט מורכב ואדיר ממדים ובמקביל להוצאתו לפועל אנו נפעל להרחבת והאצת פעילות החברה, במימון מגוון בפרויקטים ברחבי הארץ והגדלת תיק האשראי של ברקת הן לקבוצות בעלי קרקע, ליווי יזמים, הלוואות גישור ומזנין".
יוסי דורי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ההשקעות בכלל ביטוח ופיננסים ציין: "ענף הליווי בניה למגורים הינו ענף עם ביקושים יציבים ופוטנציאל צמיחה גבוה, ועל כן מהווה יעד עבורנו להגדלת נפח העסקאות בישראל ובעולם, כדי לייצר לעמיתנו תשואות עודפות על השוק הסחיר. פרויקט כיכר המדינה הוא פרויקט חדשני שלקח עשרות שנים להכשיר את הקרקעות לבנייה עליהן, ואנחנו שמחים להיות שותפים של ברקת באחד מהפרויקטים המשמעותיים מבחינת היקף ההשקעה שנעשו בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה