השוק

פייבר, ענקית "כלכלת החלטורה" הישראלית, מפטרת עשרות עובדים

החברה, שהיתה מהראשונות לאפשר לגולשים להציע שירותי פרילאנס תמורת תשלום דרך אתר אינטרנט, מפטרת 60 עובדים, מתוכם 30 בישראל, ואומרת כי מדובר בחלק מ"תהליך התייעלות"
יאיר מור |  2
מיכה קאופמן פייבר (צילום Fiverr יחצ)
פייבר, מחלוצות מה שזכה לכינוי "כלכלת החלטורה", מצטרפת לגל הפיטורים בהייטק בעקבות המצב הכלכלי העולמי, כך נודע לאתר ice.
החברה תפטר 60 עובדים, מתוכם כ-30 במטות החברה בישראל, השוכנים בתל אביב וחיפה, והיתר במטות האחרים שלה, הפזורים על פני ברלין, שיקגו, מיאמי, ניו-יורק וסן פרנסיסקו.
פייבר הוקמה ב-2010 ע"י מיכה קאופמן, המשמש כמנכ"ל, ושי וינינגר. היא היתה אחת החברות הראשונות שאיפשרו לכל גולש "לעבוד" מהבית על ידי הצעת שירותים שונים תמורת תעריף שתחילה נקבע על חמישה דולר למשימה – ומכאן שם החברה – ובהמשך התרחב כדי להציע התאמה אישית של המחיר.
 
לאורך פחות מעשור היא גייסה 111 מיליון דולר בחמישה סבבים, שהשמות שחזרו בהם שוב ושוב כוללים את הקרנות קיוביט, בסמר ואקסל, לצד קומרא וסקוור פג. ב-2019 היא הונפקה בבורסת ניו-יורק וגייסה 110 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 650 מיליון דולר, ובהנפקת מניות נוספת ב-2020 גייסה עוד 120 מיליון דולר. כיום עומד שווי השוק שלה על כ-1.3 מיליארד דולר, אך המניה שלה כבר איבדה השנה לא פחות מ-68.5% מערכה, ובשעה הראשונה של המסחר בוול-סטריט היום צנחה ביותר מ-5%.5.
המפוטרים הטריים מפייבר מצטרפים ללא פחות מ-2,949 מפוטרים בגל הנוכחי, שהתחיל בחודש אפריל, כך לפי אתר "לסטארטאפ", המנטר את תחום חברות ההזנק בישראל. רק ביום ראשון השבוע הצטרפו לסטטיסטיקה העגומה יותר מ-500 ישראלים מהחברות סולוטו, שנסגרה לחלוטין, ו-Aid Genomics, שסגרה את מרכז הפיתוח שלה בישראל וטענה שהסיבה היא התנהלות משרד הבריאות בנושא הקורונה.
החברה מסרה לאתר ice כי "במהלך החודשים האחרונים החלטנו להתמקד בעסקי הליבה שלנו ובשיפור מבנה ההוצאות של החברה, על מנת לחזק ולהבטיח את מגמת הצמיחה בהכנסות והשיפור ברווחיות, תוך כדי התאמה לשינויים המאקרו-כלכליים. השבוע אנו משלימים שורה של צעדי התייעלות נוספים, הכוללים צמצום של כ-60 עובדים (כמחציתם בישראל) במשרדי החברה ברחבי העולם. אנו מוקירים את עבודתם ותרומתם של עובדים אלו להצלחתנו, ורוצים להודות להם על דרכם עימנו. החברה עושה כל מאמץ על מנת לסייע להם בתהליך זה ובהמשך דרכם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי ישלם את המשכנתאות הענקיות של ההיטקיסטים?
    רס"ר בדימוס 07/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 3
    מחכה שיתחילו למכור את הדירות היקרות שהם קנו בהפסד ואז אני יקנה את הדירות ויעשה מלא כסף..
    סגור
  • היום התחילו לעבוד 25000 הייטקיסטים חדשים (ל"ת)
    פרייס גבלס 07/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור