השוק

מענקי הענק אושרו - ומניות חברות השבבים טסו בוול-סטריט

הסנאט האמריקאי אישר אמש את הצעת החוק המכונה "חוק השבבים", שמבטיחה מענקים בסכומי עתק לחברות שתקמנה מפעלים על אדמתה. כתוצאה מכך, זינקו מניות כל החברות העוסקות בתחום, שצפויות להרוויח בגדול

יאיר מור | 
אינטל, סמסונג (צילום ויקיפדיה, Magma Images)
חברות השבבים הנסחרות בוו-סטריט זינקו אמש (רביעי) בכ-2% ומעלה, לאחר שהסנאט העביר את מה שנקרא הצעת חוק "Chips and Science" או "Chips-Plus". החוק עבר ברוב של 64 תומכים מול 33 מתנגדים, וכעת מקווים בסנאט להעביר אותו להצבעת אישרור אחרונה בבית הנבחרים לפני היציאה לפגרת הקיץ בשבוע הבא, ולהניח אותו על שולחן הנשיא ביידן לחתימה סופית.
מדובר בגרסה העדכנית של "חוק CHIPS", שעליו כתבנו לאחרונה מספר פעמים. מלבד העובדה ששמו מתפרש כ"שבבים" – ולא במקרה – הוא גם ראשי תיבות של "Creating Helpful Incentives to Produce Semiconductors", או בתרגום חופשי "יצירת תמריצים מועילים לייצור מוליכים-למחצה". מטרתו לעודד את חברות השבבים להקים מפעלי ייצור בארה"ב, שמרגישה שהיא תלויה יותר מדי בשבבים ממדינות כמו טייוואן וקוריאה.
 
כדי להשיג את המטרה הזו, כולל החוק חבילת סיוע נדיבה למדי לחברות: מענקים בגובה 52 מיליארד דולר, לצד פטורים והנחות מס בגובה 27 מיליארד דולרים נוספים. כמובן שמספר חברות כבר הצהירו כי הן מתכוונות להקים מפעלי ענק בארה"ב בעזרת הסיוע הזה, וכעת, משעבר החוק את המכשול הכמעט-אחרון (בבית הנבחרים יהיה לו קל יותר, שכן שם נהנים הדמוקרטים מרוב גדול יותר, ושם לא עומד בפניו סנאטור דמוקרטי "סורר" שמצביע נגד מפלגתו, כפי שעשה ברני סנדרס בתחילת השבוע), המניות שלהן ושל לקוחותיהן האמריקאיות מגיבות בהתאם.
מניותיהן של אינטל, TSMC, קואלקום, Nvidia, AMD וחברות קטנות יותר המייצרות או מעצבות שבבים זינקו בכ-2% כל אחת לאחר ההודעה, לאחר שרובן כבר עלו בשעות המסחר בוול-סטריט באחוזים נוספים, כך שרובן נמצאות כעת בעליות של 5-7 אחוז ביום המסחר הנוכחי.
הנשיא, ג'ו ביידן, אמר לאחר ההצבעה כי מדובר ב"חוק היסטורי שיפחית את עלויות השבבים וייצור מקומות עבודה". הוא הוסיף כי החוק ייצור "שרשראות אספקה עמידות יותר באמריקה, כך שלעולם לא נהיה (עוד) תלויים כל כך במדינות זרות עבור הטכנולוגיות הקריטיות שאנו זקוקים להן עבור הצרכנים האמריקאים והביטחון הלאומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה