השוק

המגזר העסקי לא מרוצה: "עליית הריבית לא מספיקה"

דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, אומר כי עליית הריבית לא מספיקה כדי לבלום את האינפלציה וכי גם על משרד האוצר לפעול בצעדי מדיניות נוספים: "על הממשלה לפעול להורדת עלויות הייצור"
מערכת ice | 
דובי אמיתי (צילום יחצ)
המגזר העסקי בתגובה להעלאת הריבית אומר כי: "מדובר בצעד מוניטרי שאינו מספיק כדי לבלום את האינפלציה", וזאת לאחר עלייה נוספת של הריבית היום (שני).
כזכור, כחלק מהמאבק בעלייה באינפלציה, העלה היום נגיד בנק ישראל, אמיר ירון, את הריבית ב-0.75% והיא תעמוד חודש הבא 2%. זו העלייה הגבוהה ביותר מזה 20 שנה. בבנק ישראל נימקו את העלייה בכך שהאינפלציה בישראל מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת בשנים-עשר החודשים האחרונים על 5.2%.
 
דובי אמיתי, יו״ר נשיאות המגזר העסקי מסר היום כי מצד אחד טוב עשה בנק ישראל שהגיב במהרה ופעל להעלאת הריבית, אך לדבריו מהלך שכזה  צריך להיות מלווה במדיניות פיסיקלית נכונה שתסייע לבלימה של האינפלציה.
 
לדבריו, "במקביל לבנק ישראל שאחראי על מדיניות מוניטארית, על משרד האוצר שאחראי על המדיניות הפיסקלית-תקציבית, לנקוט בצעדי מדיניות שיכולים לסייע בבלימה של האינפלציה שמתחזקת, ובניית התשתית למחזור הצמיחה הבא של המשק. חשוב לזכור שהעלאת הריבית מטרתה לצנן את המשק ולהוריד ביקושים, תוך שהיא מורידה את הצריכה הפרטית. יחד עם זאת מהלך זה מייקר את עלויות האשראי לעסקים ולכן יש על הממשלה לפעול להורדת עלויות הייצור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה