השוק

רונית בודו המקורבת לשלמה אליהו, מבקשת מבית המשפט צו נגד הפיקוח

רונית בודו המיוצגת על ידי עוה"ד אלירם בקל עתרה לבית המשפט המחוזי כדי שזה יורה לפיקוח על שוק ההון והביטוח לבטל את פסילתה מכהונה כדירקטורית במגדל; בודו נחשבת למקורבת לשלמה אליהו שרוצה להדיח את יפתח רון טל מדירקטוריון החברה
ניצן כהן | 
שלמה אליהו (צילום יחצ וGOV)
הבלגן בחברת הביטוח מגדל עולה מדרגה כשרונית בודו, דירקטורית בחברה עתרה לבית המשפט המחוזי בבקשה כי זה יכריז על החלטת הפיקוח על שוק ההון והביטוח, שמונעת ממנה להיות חברה בדירקטוריון החברה, ככזו שניתנה בחוסר סמכות. בודו שנחשבת למקורבת לאיש העסקים שלמה אליהו מיוצגת על ידי עוה"ד אלירם בקל.
בעתירה טוען עו"ד בקל, כי החלטת הרשות שלא לאשר חידוש כהונתה של בודו פגומה ופסולה וניתנה בחוסר סמכות, שכן מינויה לתקופת כהונה שלישית עד לשנת 2025 כבר אושר על ידי הרשות, כי טענת הרשות לפיה נדרש אישורה לחידוש כהונה בתום תקופת הכהונה השניה נגועה בהשתק ומניעות, כי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) קובע פרק זמן מחייב לבחינת המינוי ובתום תקופה זו בהעדר החלטת פסילה פוזיטיבית, מינוי נושא משרה יאושר באופן אוטומטי וכי משעה שאף הרשות מודה כי אין בנמצא עילת פסילה נגד בודו אין כל בסיס להפסיק את כהונתה, וודאי מבלי שנשמעו טענותיה.
 
יש לציין כי ברקע הדברים נמצאת התכתשות בין בעלת השליטה במגדל ביטוח, מגדל אחזקות (בה מכהן השופט מלצר כיו"ר דירקטוריון), לבין הרשות, כאשר נראה כי התכתשות זו משפיעה גם על הטענות המועלות נגד בודו.
בודו מכהנת מאז 2016 כדירקטורית בלתי תלויה במגדל ביטוח. בשנת 2019 מונתה לשתי תקופות כהונה רצופות, שאמורות להסתיים בשנת 2025. כשמונתה בשנת 2016 לא התנגד הפיקוח על שוק ההון והביטוח למינוי ובזה בודו תולה תקווה.
בעקבות פנייה יוזמה מחודש יוני האחרון של עו"ד נועם הויזליך, היועמ"ש החדש של החברה לרשות, ביקשה הרשות  לשוב ולאשר גם את הדירקטורים שכבר אושרו ומכהנים בתפקידם, ביניהם גם בודו. או אז הרשות החליטה להתנגד למינוי וזאת לפחות עד "להשלמת הבירור" בחברה. "הלכה למעשה" אומרים בסביבת בודו, "החלטה זו מתיימרת להביא להדחתה של בודו".
בעתירה טוען עו"ד בקל, כי החלטת הרשות שלא לאשר חידוש כהונתה של בודו פגומה ופסולה וניתנה בחוסר סמכות, שכן מינויה לתקופת כהונה שלישית עד לשנת 2025 כבר אושר על ידי הרשות, כי טענת הרשות לפיה נדרש אישורה לחידוש כהונה בתום תקופת הכהונה השניה נגועה בהשתק ומניעות כי חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) קובע פרק זמן מחייב לבחינת המינוי ובתום תקופה זו בהעדר החלטת פסילה פוזיטיבית, מינוי נושא משרה יאושר באופן אוטומטי.
"משעה שאף הרשות מודה כי אין בנמצא עילת פסילה נגד בודו אין כל בסיס להפסיק את כהונתה, וודאי מבלי שנשמעו טענותיה, ועל יסוד החלטה נטולת כל הנמקה" כותב בקל.
בודו מבקשת מבית המשפט להוציא צו ביניים ולקיים דיון דחוף. בבקשה הפנתה בודו למכתב נוסף ששלחה הרשות לפני ימים ספורים, וכותרתו - "חשיבותה של השמירה על יציבות בדירקטוריון ובהנהלת החברה". במכתב זה הלינה הרשות על "התחלופה הגבוהה" בדירקטוריון מגדל, כאשר לטענתה - "4 מתוך 5 דירקטורים (שאינם דירקטורים בלתי תלויים) שמכהנים בחברה, מחזיקים בוותק כהונה של פחות משנה...". הרשות טענה כי התנהלות זו מעלה חשש לפגיעה בניהולם התקין של עסקי החברה, "על כל המשתמע מכך.
"ניסיונה של הרשות 'להחליט בלי להחליט' או 'לפסול בלי לפסול' מנוגד להוראות הדין, והוא חמור במיוחד שעה שמדובר בהחלטה על חידוש הכהונה", טוען עו"ד בקל בעתירה לבית המשפט.
עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית שמייצגים את רו"ח רונית בודו מסרו בתגובה: "בתום הליך משפטי ממושך, במסגרתו עמדה רו"ח בודו על זכותה לעיין בתשאולים שנערכו על ידי רשות שוק ההון בעניינה, החליט מ"מ יו"ר הרשות, מר עמית גל, לאשר את המשך כהונתה כדירקטורית בלתי תלויה בחברת מגדל. 
"בין הצדדים הוסכם, כי רו"ח בודו תכהן בתפקיד זה לצד כהונתה כדירקטורית בחברת מלם-תים, וגם בעניין זה התקבלה טענתה של רו"ח בודו. רו"ח בודו ערה לאתגרים הניצבים לפתחה של חברת מגדל בעת הזאת, והיא שמחה על הבעת האמון שניתנה בה על ידי החברה, וכעת גם על ידי הרשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה