השוק

דני צידון וקרן ויולה מגייסים מיליונים לקרן פינטק שנייה

חמש שנים לאחר שיתוף הפעולה הראשון, דני צידון וקרן ויולה שואפים לגייס עד 150 מיליון דולר לקרן פינטק חדשה. הפעם נראה שמקום העבודה הקודם של צידון, בנק הלאומי, ישקיע
מערכת ice | 
דולרים (צילום vecteezy)
דני צידון וקרן ויולה שואפים לגייס עד 150 מיליון דולר לקרן פינטק. זוהי קרן הפינטק השנייה בהם צידון וקרן ויולה משתפים פעולה. בסוף שנת 2017 הם גייסו 122 מיליון דולר. צידון, אשר פרש שנה קודם לכן מתפקידו כמשנה למנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח, הקים את קרן הפינטק עם ויולה וזאת בעקבות הצורך הגדל ועולה בטכנולוגיות בשוק הפיננסי.
בגיוס הקודם, משקיע העוגן בגיוס היה בנק הפועלים אשר השקיע על פי הערכות 15 מיליון דולר. השקעת הבנק בוצעה על ידי זרוע ההשקעות של הבנק – הפועלים אקוויטי. בנוסף, גם בנק דיסקונט, באמצעות דיסקונט קפיטל, השקיע כ-8 מיליון דולר. ביטוח ישיר ומיטב דש השקיעו כ-2 מיליון דולר כל אחת. גם משקיעים זרים היו בגיוס הקודם וכללו את הבנק השלישי בגודלו בקנדה סקוטיה (Scotiabank) ותאגיד הביטוח האמריקאי טרוולרס (Travelers).
 
צידון מנהל את הקרן ביחד עם אחד ממייסדי אשראי לעסקים קטנים, Funfbox, תומר מיכאלי. בקרן ויולה לוקחים חלק אבי זאבי, שותף מייסד, בעל ניסיון בהשקעות בטכנולוגיות פיננסיות, המשמש כיו"ר ועדת ההשקעות של הקרן, ומעיין סוארי שהינה מנהלת הפיתוח העסקי בקרן.
בניגוד לגיוס הקודם מ-2017 הפעם נראה כי בנק לאומי יהיה משקיע העוגן עם השקעה משוערת של 15 מיליון דולר באמצעות לאומי פרטנרס וזאת בניגוד לגיוס הראשון בו נראה שלאומי נמנעו מלהשקיע מטעמי חשד לניגוד אינטרסים. לעומתם, בנק הפועלים יצמצמו את חלקם וכבר לא יהיה משקיע עוגן.
 
קרן ויולה היא הפגשת גופים מוסדיים מעבר לים לבין סטארט-אפים מתחום הפינטק. סדרי הגודל של השקעות הקרן הינם בסכומים של 3-10 מיליון דולר. הקרן משקיעה בעיקר בחברות B2B ו-B2C – שמטרתן לפתור בעיות יעילות וייעול הדיגיטציה של מערכות ליבה בעולם הפיננסי. בין החברות בהן הקרן משקיעה נמנות חברת ביטוח הסייבר לעסקים קטנים ובינוניים קאובל (Cowbell) וחברת הפינטק אלוויר (Alviere).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה