השוק

ביקושים של 270 מיליון שקל בהנפקה של קבוצת חג'ג'

הקבוצה החליטה לקחת בהנפקה 206 מיליון שקל אולם יש לשים לב היטב לריבית שנקבעה ועומדת על 5.6% במח"מ קצר של 2.3; הריבית נחשבת אמנם לנמוכה אבל עדיין היא מבציעה על הכיוון אליו הולכות הריבית בעולמות של מחזור החוב
ניצן כהן | 
צחי ועידו חג'ג' (צילום טל ציקורל)
ביקושים ש ל270 מיליון שקל נרשמו בהנפקה של קבוצת חג'ג'. הקבוצה החליטה לקחת 206 מיליון שקל. כדאי לשים לב לתנאי האג"ח ולריבית שנקבעה משום שהיא יכולה (ועושה את זה) להצביע על הכיוון אליו הולך שוק מחזורי החוב.
אם כן, ההנפקה הייתה של אג"ח שקלי במק"מ קצר של 2.3. הריבית (השקלית) שנקבעה עומדת על 5.6% ואמנם זו נחשבת ריבית נמוכה (חג'ג' היא בדירוג השקעה וממוצבת טוב בענף שלה) אולם חברות שפחות טובות מחג'ג', סביר להניח ישלמו ריביות גבוהות יותר מה שישפיע באופן וודאי על הרווחיות שלהן ומכאן על מחירי המניות/ אג"ח.
 
נחזור לחג'ג'. כאמור, הביקושים בשלב המוסדי הסתכמו ב-כ-270 מיליון שקל הקבוצה תגייס כ-206 מיליון שקל. בחברה אומרים היום כי הריבית נחשבת בעיניהם לנמוכה וזאת על רקע שוק הפועל בסביבה אינפלציונית גבוהה ובריבית במגמת עליה, והם צודקים.
בהנפקה השתתפו הגופים המוסדיים מהמובילים בישראל ביניהם קבוצת מור, הפניקס , מנורה, נוקד, פורסט  ומגדל.
העסקה משקפת הבעת אמון גבוהה מצד הגופים המוסדיים, שכן מדובר בריבית קבועה שאינה צמודה למדד, בשוק הפועל בסביבה אינפלציונית גבוהה וריבית פריים במגמת עליה..
אגרות החוב הובטחו בשעבוד על עודפים מפרויקט MOMA הצפויים להסתכם בכ–312 מליון שקל (כולל חלק השותפים בפרויקט). הפרויקט ממוקם ברחוב שלמה בין שכונת פלורנטין ליפו במסגרתו יוקמו 2 מגדלים של 17 קומות ו - 2 בניינים של 6 קומות (כאשר אחד מהם נמכר לרשת מלונות בראון) הפרויקט משלב מגורים, מסחר ומלונאות לפרויקט היתר בניה מלא ובנייתו נמצאת בעיצומה ונותרו לשיווק 65 יח"ד (מתוכם 10 יחידות לדיור בר השגה).
קבוצת חג'ג' פרסמה לאחרונה את הדו"חות הכספיים לרבעון השני לשנת 2022, מהם עולה כי הרווח הגולמי החצי שנתי של הקבוצה עומד על כ-50 מיליון שקל, המהווים 40% מהכנסות הקבוצה. ההון העצמי של קבוצת חג'ג' הוא כמיליארד שקל והיקף מאזן הקבוצה עומד כעת על 2.7 מיליארד שקל.
מקבוצת חג'ג' נמסר: אנו פועלים על מנת לשמור על קצב גדילה והתרחבות, כשהפעילות של הקבוצה ממוקדת במיקומים הטובים ביותר בישראל. אנו מודים על האמון הגבוה שניתן לפעילות של הקבוצה, כפי שמשתקף מהגיוס האחרון.
לפני מספר חודשים חתמה קבוצת חג'ג' על עסקה גדולה במיוחד עם חברת כלל, בה מכרה קבוצת חג'ג' 75% מהזכויות בחלק המסחרי של פרוייקט אינשטיין בתל אביב, תמורת 475 מיליון ש'. קבוצת חג'ג' וחברת כלל יקימו וינהלו במשותף את הפרוייקט המסחרי.
הרווח הצפוי לקבוצת חג'ג' מהעסקה הינו כ- 200 מיליון שקל מתוכם כ-70 מיליון שקל הוכרו כבר ברבעון השני של 2022. בנוסף, התזרים הפנוי של החברה מהעסקה צפוי להיות בהיקף של כ-290 מיליון שקל.
בפרוייקטים של החברה שטרם הסתיימו יש כיום כ- 4,500 יחידות דיור (לא כולל הפרוייקט ברחוב איינשטיין 35), מתוכן חלק החברה כ - 2,680 יח"ד,  כ- 211 אלף מ"ר בנכסים מניבים, מתוכם כ - 100 אלף מ"ר חלקה של החברה ובשיתוף הפעולה של קבוצת חג'ג' עם חברת סלינה כ - 667 חדרים (2,336 מיטות) כשהתזרים הצפוי משיתוף הפעולה עומד על כ- 19 מיליון שקל בשנה מייצגת. במסגרת שיתוף הפעולה עם סלינה ,קבוצת חג'ג' התקשרה בהסכם מכר לרכישת שטח של 91 דונם להקמת מלון בירדן ההררי.
בשנתיים וחצי האחרונות קבוצת חג'ג' ביצעה רכישות משמעותיות, בין היתר מגרשים 3 ו-5 בשכונת בבלי בתל אביב בסך כולל של כ- 414 מיליון שקל, רכישת מגרש סומייל 121 בסך של כ- 173 מיליון שקל, רכישות מתחם לודוויפול בעלות של כ- 270 מיליון שקל ולאחרונה רכישת 14 דונם במתחם מנדרין בסך של כ- 392 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה