השוק

נשיא איגוד לשכת המסחר: העלאת הריבית תפגע בזוגות צעירים

בעוד שטרם התקבלה הודעה רשמית בגין ההחלטה להעלות את הריבית בבנק ישראל, נשיא איגוד לשכות המסחר מעדכן כבר היום מהי דעתו בנושא ולמה ההחלטה לעלות בריבית עלולה לגרור עמה השלכות הרות אסון על הציבור 
מערכת ice |  1
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר (צילום עינת לברון, shutterstock)
היום (ראשון) יתקיים דיון מיוחד בבנק ישראל במסגרתו ייבדק האם יש להעלות את הריבית בשנית ואם כן באיזו מידה: 0.5% או 0.75%. אין ספק כי כול החלטה שתתקבל תגרור עמה לא מעט ביקורת והשלכות על המשק והציבור הישראלי, אך כיום טרם קבלת ההחלטה, נשיא איגוד לשכת המסחר, אוריאל לין, מפרסם את דעתו בנושא.
מטעם לין נמסר כי הוא מתנגד להעלאת הריבית היות ויש טרם כל לבחון את מצב האינפלציה בעת זו, עקב התמתנותה. כמו כן הוא מוסיף: "להעלאה נוספת כיום תהיינה השפעות שליליות רבות על המגזר העסקי והציבור הרחב. יש להמשיך ולהעלות את הריבית רק במצב של אין ברירה". 
 
כמו כן, לין מוסר כי העלאת הריבית תגרור לגידול בחובות במגזר העסקי וכתוצאה מכך גם להתייקרות של מוצרים נוספים שישפיעו בתורם על המשק הביתי של אלפי ישראלים ובעיקר על המשק הביתי של זוגות צעירים המבקשים לרכוש בבית לעצמם בארץ. 
יתרה מכך, הוא שולל את ההקבלה בין המשק הישראלי לאמריקאי: "העלאת הריבית בארה"ב לא מחייבת במיידית העלאת ריבית בישראל. עדיף להמתין ולבצע העלאה נוספת רק במצב של אין ברירה. במיוחד יש לזכור שבשלב זה עליית האינפלציה בישראל התמתנה ועדיף לעקוב אחר ההתפתחויות ורק אז להגיב כנדרש".
כאמור בעת זו טרם ידוע אם ובכלל בנק ישראל יעלה שוב את הריבית, יחד עם זאת הבנק העולמי כבר הזהיר בחודש שחלף כי שנת 2023 כנראה תהיה שנת מיתון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך שבעלי יותר מעשר דירות ישלמו מס הכנסה כבד על השכרה (ל"ת)
    יוסי 10/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור