השוק

ביג קוטפת מכרז בינלאומי: זה הפרויקט שיכניס לה מיליונים

חברת הבת ההונגרית של ביג מרכזי קניות, זכתה בפרויקט בו תקים חווה סולארית שצפויה לייצר הכנסות  של מיליוני אירו בשנה
מערכת ice | 
יהודה נפתלי מייסד חברת ביג (צילום מתוך אתר BIG, פלאש 90/ יוסי אלוני)
בהודעת בורסה ששיגרה היום ביג, נכתב כי כי חברת Big Energia Holdings, המוחזקת ב-100% על ידי החברה (כאשר בכפוף להשלמת הליך מיזוג תוחזק בשרשור בשיעור של 50% על ידי מגה אור החזקות בע"מ), זכתה באמצעות חברה בוסנית המוחזקת על ידה בשיעור של 95%, וקיבלה את אישור ממשלת בוסניה על זכייה במכרז בינלאומי בו השתתפה חברת הפרויקט, להקמת פרויקט רוח וסולאר משולב על קרקע ממשלתית במחוז פלאנק בבוסניה. 
הפרויקט יכלול הקמת חווה סולארית בהיקף של 80 MW וצפוי לייצר כ- 136 ג'יגה וואט שעה לשנה וחוות רוח בהיקף של 40 MW וצפוי לייצר כ- 107 ג'יגה וואט שעה לשנה (להלן: "הפרויקט"). 
על פי תנאי המכרז, על חברת הפרויקט לחתום על הסכם הזיכיון במהלך 60 ימים ממועד הזכיה. עם חתימה על ההסכם, תקדם חברת הפרויקט את פיתוחו אשר צפוי להימשך כ- 26 חודשים עבור פרויקט הרוח ו- 16 חודשים עבור פרויקט הסולאר. בנוסף יצויין כי תחת הסכם הזיכיון ממשלת בוסניה התחייבה לחבר את הפרויקטים מיד בסיום הבניה לרשת החשמל הלאומית אשר עוברת בסמוך לפרויקט.
החברה מעריכה כי ההכנסות ברוטו מתקבולי מכירת החשמל בהתאם לכושר היצור החזוי, צפויות לעמוד על כ- 6.5 מיליון אירו לשנת ההפעלה הראשונה, לאחר תשלומי איזון (Balancing) לרשת החשמל (בהתבסס על מחיר מכירה של 60 אירו ל-MW שעה נטו). סך ה-EBITDA מפרויקט הרוח צפוי לעמוד על כ- 5.3  מיליון אירו לשנה. 
החברה מעריכה כי ההכנסות ברוטו מתקבולי מכירת החשמל בהתאם לכושר היצור החזוי, צפויות לעמוד על כ-8.1 מיליון אירו לשנת ההפעלה הראשונה, לאחר תשלומי איזון (Balancing) לרשת החשמל (בהתבסס על מחיר מכירה של 60 אירו ל-MW שעה נטו). סך ה-EBITDA מפרויקט הסולאר צפוי לעמוד על כ- 7.7  מיליון אירו לשנה.
 
בנוסף, מתכבדת החברה להודיע כי חברת הבת ההונגרית,  התקשרה באמצעות חברה רומנית המוחזקת על ידה בשיעור של 100% בהסכם להשכרת קרקע לתקופה ארוכת טווח (35 שנים ואופציה לתקופה של 25 שנים נוספות) לשם הקמת פרויקט סולארי.
הפרויקט יכלול הקמת חווה סולארית על קרקע במחוזRosiori - Troianul   ברומניה, בהיקף של 400 אלף מ"ר והספק משוער של 40 MW מותקן, וצפוי לייצר כ- 58 ג'יגה וואט שעה לשנה.
בהתאם לכושר היצור החזוי של הפרויקט, החברה מעריכה כי ההכנסות ברוטו מתקבולי מכירת החשמל, צפויות לעמוד על כ-3.5 מיליון אירו לשנת ההפעלה הראשונה, לאחר תשלומי איזון לרשת החשמל. סך ה-EBITDA מהפרויקט צפוי לעמוד על כ-3 מיליון אירו לשנה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה