השוק

בשורה לעסקים הקטנים ולמשקי הבית: זו הרפורמה החדשה שתצא לדרך

הפיקוח על הבנקים מכריז על רפורמה חדשה חדשה בתחום העמלות למשקי הבית ולעסקים הקטנים, שנועדה לשפר את שיטת הגבייה ולאפשר ללקוחות רבים יותר ליהנות מתעריפים מוזלים
מערכת ice | 
עסקים קטנים (צילום freepik, unsplash)
בנק ישראל הכריז הבוקר (ראשון) על רפורמה חדשה בנוגע לעמלות משקי הבית ועסקים קטנים. לפי טיוטה ראשונה של הרפורמה שפורסמה על ידי הפיקוח על הבנקים, עולה כי הפיקוח מתכנן שורה של שינויים וצעדים משמעותיים לטובת ציבור משקי הבית והעסקים הקטנים. בבנק ישראל טוענים כי צעדים אלה נועדו לשפר את שיטת הגבייה ולאפשר ללקוחות רבים יותר ליהנות מתעריפים מוזלים.
עיקרי השינויים שמקודמים בתחום העמלות של משקי הבית הם: עדכון שיטת החיוב בעמלות עו"ש ("מעבר למנגנון אוטומטי עם המסלול המיטבי לכל לקוח), ולמשתמשי בעלי פעילות בנקאית מוגברת - עדכון מסלול מורחב פלוס.
בנוגע לעסקים הקטנים השינוי יבוא לידי ביטוי בהרחבת קבוצת העסקים הקטנים שהתעריפון המוזל יחול עליהם מ-5 מיליון שקלים ל-10 מיליון ובשינוי ברירת המחדל בצירוף עסק קטן לתעריפון המוזל.
המפקח על הבנקים יאיר אבידן מסר: "הפיקוח על הבנקים פועל לקדם מספר צעדים משמעותיים בתחום עמלות המערכת הבנקאית, שמטרתם להקל על הציבור ולשפר את מנגנוני התשלום עבור שירותים בנקאיים בסיסיים, כך שיהיו מותאמים יותר לפעולות הלקוח בפועל ויביאו לתשלום הזול ביותר האפשרי עבור הלקוח".
 
אבידן הוסיף: "במסגרת זו אנו מקדמים שיטת חיוב חדשה עבור פעולות עו"ש, לפיה בכל סבב חיוב יגבה מהלקוח המחיר המוזל ביותר האפשרי באופן אוטומטי, וכן מספר צעדים נוספים אשר יאפשרו ליותר עסקים קטנים ליהנות מתעריפון העמלות המוזל. צעדים אלו הם חלק מסט צעדים יזומים שאנו מקדמים לטובת ציבור הלקוחות ואשר יעבירו אליהם את הכוח ויאפשרו להם לצרוך שירותים בנקאיים בסיסיים במחיר הוגן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה