השוק

בזק מצליחה להוריד את החוב למרות המשבר

קבוצת התקשורת הגדולה בישראל רשמה ברבעון השלישי עלייה בהכנסות וברווחים, והצליחה להקטין את רף החוב באופן משמעותי. במקביל, היא מתקרבת להשיג את המטרה של הגעה למיליון וחצי בתים מחוברים לסיבים אופטיים
יאיר מור | 
גיל שרון יו"ר בזק (צילום רמי זרנגר; קובי גדעון: פלאש 90)
חברת התקשורת הגדולה בישראל הפתיעה היום והציגה דו"ח מלא עליות. הסעיפים היחידים בהם היא רשמה ירידות היו תזרים המזומנים החופשי והחוב, שאותו היא מצליחה לצמצם באופן משמעותי. למעשה, ברבעון השלישי של 2022 ירד החוב של בזק ב-9.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אם כי הוא עדיין משמעותי – 5.6 מיליארד שקל.
קבוצת בזק כולה רשמה הכנסות בגובה 2.26 מיליארד שקל, המהווים עלייה של 5.6% לעומת החודשים המקבילים ב-2021; הרווח התפעולי עלה באחוז וחצי ל-466 מיליון שקל; ה-EBITDA המתואם עלה באחוז אחד ל-947 מיליון שקל; הרווח הנקי המתואם עלה ב-6.4% ל-314 מיליון שקל; והרווי למניה עמד על 11 אגורות – 10% מעל הנתון המקביל לפני שנה.
בזק, החברה הראשית בקבוצה, הכניסה 1.1 מיליארד שקל – עלייה של 4.7%; היא ציינה כי ההכנסות משירותי אינטרנט עלו ב-4.8%, בעוד ההכנסות משירותי קו טלפון ירדו ב-14%; הרווח התפעולי ירד בחצי אחוז ל-388 מיליון שקל; ב-EBITDA המתואם עלה בחצי אחוז ל-643 מיליון שקל; והרווח הנקי המתואם עלה ב-3.8% ל0237 מיליון שקל.
 
החברה דיווחה כי תשתית הסיבים האופטיים שלה הגיעה בסוף הרבעון ל-1.44 מיליון בתי אב, ומאז סוף הרבעון ועד הצגת הדו"ח עלה ל-1.48 מיליון, בדרך לעבור את רף המיליון וחצי עד סוף השנה. בפועל, נכון לסוף הרבעון היו לה 212,000 מנויי סיבים בפועל – 51,000 מנויים חדשים ברבעון, לעומת 37,000 בלבד ברבעון הקודם. נכון להיום מספר המנויים עומד כבר על 233,000.
סה"כ יש לבזק מיליון וחצי מנויים על תשתיות האינטרנט שלה, מיליון שמשלמים לה ישירות, וכמעט חצי מיליון דרך חבילות השוק הסיטונאי. ההכנסה הממוצעת למנוי היא 116 שקל לחודש, ומהירות החבילה הממוצעת היא 192 מגה-ביט לשנייה – קפיצה של 84% מלפני שנה.
יו"ר קבוצת בזק, גיל שרון, הצהיר כי "ברבעון השלישי של השנה קבוצת בזק הציגה תוצאות כספיות חזקות, הבולטות לטובה על רקע האתגרים הכלכליים שהעולם בכלל וישראל בפרט חווים, ומעידות על יישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה. קבוצת בזק ממשיכה לשים דגש על השקעה בתשתיות ואיתנות פיננסית, ואלו משתקפים היטב בתוצאות הרבעון השלישי. קבוצת בזק מובילה מהלכים משמעותיים כדי למקסם את היתרונות והיכולות בחברות השונות בקבוצה, כגון האצת קצב צירוף הלקוחות לרשת הסיבים. כל אלו הופכים את קבוצת בזק לחזקה ויציבה אל מול האתגרים הפיננסיים הגלובליים והמקומיים, העלולים להשפיע על הכלכלה ועל השוק בו אנו פועלים".
רן גוראון, מנכ"ל חברת בזק, אמר כי "בזק ממוקדת כעת בצירוף עוד ועוד לקוחות לרשת הסיבים המתקדמת שלה, והדבר מתבטא היטב בכמות הלקוחות הצומחת בקצב מואץ". הוא ציין כי מהירות החיבור הממוצעת עלתה ב-17% לעומת הרבעון הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה