השוק

הסיפור המוזר בבורסה: תובעת את בעלה על השליטה בחברה

אשתו של שי כהן, בעל השליטה בחברת האנרגיה סטורג' דרופ, תובעת את החברה ואותו את עצמו לקבלת מחצית ממניותיו - השוות כ-6 מיליון שקל, ועוד דורשת פיצויים על סך של 2.6 מיליון שקל. סכסוך גירושין או הליך משפטי יצירתי לייצר הפרדה רכושית במטרה לא ברורה?
מערכת ice |  1
שי כהן סטורג' דרופ (צילום ישראל הדרי)
משהו מוזר התרחש אתמול (ראשון) בחברת סטורג' דרופ. אשתו של בעל השליטה בחברה העוסקת באגירת אנרגיה לייצור חשמל, חום וקור, שלחה כתב תביעה בדרישה לפיצויים בסך של 2.6 מיליון שקל אותם היא תובעת גם מהחברה, גם מהדירקטורים וגם מבעלה עצמו, שי כהן.
חברת סטורג' דרופ, בבעלותו של שי כהן, כאמור, דיווחה אתמול על כתב תביעה שהוגשה על ידי אשתו של שי כהן לבית המשפט המחוזי, בו היא תובעת גם את החברה וגם את בעלה בעל השליטה וזאת בדרישה כי יירשמו על שמה מחצית ממניותיו של בעלה. בנוסף, דורשת אשתו של כהן, להכיר בה כבעלת זכויות הצבעה בכל המניות שלה ושל בעלה - בעל השליטה בחברה.
 
עוד בתביעה: להצהיר כי החברה, הדירקטורים וגם בעלה, הפרו את חובות הדיווח החלות עליהם מכוח דיני החברות ודיני ניירות ערך, ולהורות לחברה למסור דיווח מידי לציבור על קיומן של טענותיה של התובעת ביחס לאחזקה במניות, ולא רק זאת גם לשלם לה פיצויים בגין הנזק שנגרם לה בשל אי רישום המניות על שמה בסכום של 2.6 מיליון שקל!
על פי נתוני הבורסה, שי כהן מחזיק בכ-5,948,827 ני"ע מהחברה, שהם מהווים כ-40.72% בהון כמו גם בזכות ההצבעה. שווי השוק של החזקתו הינו כ-5.9 מיליון שקל, ואשתו של בעל השליטה מבקשת לא רק את השווי של 2.9 מיליון שקל אלא גם את הפיצויים בנוסף.
בסטורג' דרופ מסרו על ידי אורי בן אור, סמנכ"ל הכספים, כי הם ילמדו את כתב התביעה ויגישו את כתב ההגנה לבית המשפט בהתאם, אך הוסיפו כי לעצם הטענה - הם דוחים אותה: בעלה של התובעת - שי כהן - הוא היחידי הרשום כבעל מניות בחברה, וכי בהתאם למידע המצוי אצל החברה, המניות הוקצו לשי כהן באופן אישי וכך צוין במפורש במסמכי המיזוג של החברה הפרטית אותה הקים שי כהן עם השלד הבורסאי אליו הוכנסה פעילות החברה, והן במסמכים נלווים למסמכי המיזוג כמו הדיווחים לרשויות. בנוסף, מסמכים אלה אושרו על ידי האספה הכללית של בעלי המניות בחברה וגם כי לסטורג' דרופ לא נמסר שום מידע על העברת מניות אלו של בעל השליטה לצד שלישי כלשהו.
נכון לשעה זו לא ברורה עילת התביעה של אשתו של בעל השליטה, ואם מדובר אגב סכסוך גירושין אז לא ברור מדוע הוגש נגד בית המשפט המחוזי ולא לענייני משפחה או שמא מדובר הליך משפטי יצירתי שנועד לייצר הפרדה רכושית בין שני בני הזוג במטרה שאינה ברורה עד הסוף.
כזכור, חברת סטורג' דרופ הגיעה לשוק ההון בסוף השנה שעברה, וזאת בהובלת בעל השליטה שי כהן יחד עם היו"ר הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט וזאת על ידי מיזוג פעילותה עם השלד של חברת הקנאביס מדיוי שהייתה בשליטתו של מנחם כהן. לאחר המיזוג - בעלי המניות של חברת האנרגיה קיבלו 75% ממניותיה של מדיוי. 
מהחברה נמסר ל-ice "זהו נושא אישי בין בני זוג  אנו לא נתערב בנושא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד אישה שעושה סיבוב ...
    אבי 11/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ועל הדרך פגעת בילדים...אבל בית משפט תמיד לצד הmetoo
    סגור