השוק

מגדלי הים התיכון מזנקת: הרווח זינק פי 6.5

רשת מגדלי הים התיכון מסכמת רבעון נוסף עם צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וגידול חד ברווחים: ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 צמחו בכ-11% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו לסך של כ-59.7 מיליון שקל, הרווח הנקי לבעלי המניות עלה בחדות לכ-30 מיליון שקל ובתשעת החודשים עלה פי 6.5 לכ-87 מיליון שקל
מערכת ice | 
דורון ארנון (צילום מגדלי הים התיכון)
רשת מגדלי הים התיכון, בניהולו של דורון ארנון, פרסמה הבוקר (רביעי) את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2022, המלמדות על צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, עלייה בשווי נדל"ן להשקעה בעקבות עליית מחירי הפיקדונות של יחידות דיור, לצד שיפור בשיעורי התפוסה, ועלייה חדה ברווחים. כמו כן, החברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמת הבית ברחובות ושוקדת על תכנון הבית בשכונת פארק איילון באור -יהודה  הסמוך לצומת מסובים.
עיקרי התוצאות לרבעון השלישי של שנת 2022: ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2022 צמחו בכ-11% לכ-59.7 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של כ-53.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת כתוצאה מעלייה בהכנסות מחילוט פיקדונות מדיירים ובהכנסות מדמי אחזקה, בעיקר כתוצאה מעלייה בשיעורי התפוסה ומהצמדה למדד המחירים לצרכן.
 
הרווח מפעולות רגילות ברבעון השלישי של שנת 2022 עלה בחדות לכ-97.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה החדה ברווח מפעולות רגילות נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-92.1 מיליון שקל, בעוד שברבעון המקביל אשתקד נרשמה עליית ערך מתונה יותר בסך של כ-19.5 מיליון שקל. עליית השווי נרשמה בעיקר בעקבות עליית מחירי הפיקדונות של יחידות הדיור, לצד עלייה בשיעורי התפוסה.  
בשורה התחתונה, רשת מגדלי הים התיכון סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם עלייה חדה ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שהסתכם בכ-30.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהפסד לרווח נבע, כאמור, בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 צמחו בכ-10% לכ-172.6 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך של כ-156.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, כתוצאה מעלייה בהכנסות מדמי אחזקה ומחילוט פיקדונות מדיירים, בעיקר כתוצאה מעלייה בשיעורי התפוסה ומהצמדה למדד המחירים לצרכן.
הרווח מפעולות רגילות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה בכ-174% לכ-265.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-96.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה החדה ברווח מפעולות רגילות נבעה בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-247 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד נרשמה עליית ערך מתונה יותר בסך של כ-81.2 מיליון שקל. עליית השווי נרשמה בעיקר בעקבות עליית מחירי הפיקדונות של יחידות הדיור, לצד עלייה בשיעורי התפוסה.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של רשת מגדלי הים התיכון בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה פי 6.5 לכ-87.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-13.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה החדה ברווח נבעה, כאמור, בעיקר מעליית שווי נדל"ן להשקעה בגין עליית מחירי הפיקדונות של יחידות הדיור, לצד עלייה בשיעורי התפוסה.  
לחברה מזומנים ושווי מזומנים ונכסים פיננסים לזמן קצר בסך של כ-367 מיליון שקל, וזאת לאחר שבחודש ינואר השנה שילמה החברה את יתרת התמורה בגין רכישת הקרקע להקמת בית דיור מוגן בצומת מסובים בסך של כ-159 מיליון שקל.
ההון העצמי של רשת מגדלי התיכון עלה לכ-1.31 מיליארד שקל (מתוכו כ-1.1 מיליארד שקל מיוחס לבעלי המניות) – גידול של כ-346 מיליון שקל במהלך השנה האחרונה, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-80 מיליון שקל בחודש אפריל 2022. כמו כן, לחברה מיסים נדחים בהיקף של כ-541 מיליון שקל, כך שההון העצמי של הרשת בתוספת מיסים נדחים מסתכם בכ-1.85 מיליארד שקל.
מוטי קירשנבאום, יו"ר מגדלי הים התיכון: "התוצאות הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של שנת 2022 מלמדות על המשך מגמת הצמיחה המשמעותית בפעילותנו, המתבטאת בצמיחה דו-ספרתית בהכנסות, וזאת גם בתקופה הנוכחית, בה נהנה ענף הדיור המוגן מאופיו הדפנסיבי ומכך שהוא ענף המתאפיין בצמיחה הדרגתית ואיטית לטווח ארוך אשר חשוף פחות לאירועים חריגים אשר אינם מתמשכים לאורך זמן. מגמת הצמיחה, שהתגברה בשנתיים האחרונות, משתקפת גם בהמשך מגמת הביקושים המתגברים, וכן בעליית מחירי הפיקדונות של יחידות הדיור בבתי הרשת, בשיפור נוסף בשיעורי התפוסה ובעלייה חדה ברווחים.  אנו ממשיכים במלוא המרץ בפיתוח הייזום של הרשת להקמת כ-1,000 יחידות דיור חדשות, בנוסף לכ-1,650 יחידות דיור הפעילות כיום, ובמקביל אנו ממשיכים לאיתור הזדמנויות עסקיות לרכישת קרקעות להקמת בתי דיור מוגן נוספים באזורי הביקוש".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה