השוק

ביקושים של 1.6 מיליארד שקל בהנפקה של נתן חץ

אמות יצאה היום לגיוס אג"ח בשלושת הסדרות שלה והמשקיעים המוסדיים, הסתערו עם ביקושים של 1.6 מיליארד שקל; בסך הכל מסתמן שאמות תיקח בהנפקה מיליארד שקל; את ההנפקה הובילה חברת החיתום ווליו בייס
ניצן כהן | 
נתן חץ אמות (צילום יחצ, פלאש 90)
ביקושים של 1.6 מיליארד שקל נרשמו בהנפקת האגח של נתן חץ. חץ, יצא להנפקה ביום לא קל בבורסה כשירידות שערים נרשמו בשוק האג"ח וזה אומר שהריביות עולות. אם כן, חץ יצא בגיוס שתוכנן במקור ל-500 מיליון שקל עם הרחבה של שלושת סדרות האג"ח שיש לאמות בשוק.
בסופו של יום ולאור הביקושים הגבוהים הורחבו כל שלושת הסדרות כשבהנפקה היו כל הגופים הגדולים בבורסה החל בחברות הביטוח הגדולות, עובר בקופות הגמל וקרנות גידור.
את ההנפקה הובילה חברת החיתום ווליו בייס.
 
צריך לזכור מששוק ההון הוא לא מקום קל להנפקות בתקופה הזו בעיקר בגלל חוסר הוודאות בשווקים שיוצר בעיה בתמחור של נכסים. אמות היא חברה טובה ונהנית ממוניטין טוב הן שלה והן של נתן חץ והצוות הניהולי ולכן באופן עקרוני היה אמור להיות קל יותר להוציא את ההנפקה, אבל כדאי לזכור שהשוק לא קל בכלל.
ההנפקה שהחלה כאמור היום בבוקר עם כוונה לגייס 500 מיליון שקל "בלבד" גרמה לירידות באגרות החוב של אמות עד שהסדרה הגדולה ביותר של החברה, סדרה "ו" ירדה ב-0.8% והיא סגרה בתשואה צמודת מדד  של 2.346%.
מחזור המסחר בסדרה ו, המשמעותית של אמות (סדרה שלפני ההרחבה עמדה על יותר מ-2.5 מיליארד שקל) היה גבוה ב-50% מהמחזור הממוצע בה וזה יכול לשקף את הרצון של המשקיעים להעמיק את התשואה שהם מקבלים ולכן, ובאופן עקרוני זרקו סחורה לשוק וקנו את אותה הסחורה בחזרה בהנפקה עם הנחת התחייבות מוקדמת שמשפר את מצב המשקיעים בתקופה כזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה