השוק

וול סטריט: ירידות שערים חדות, בנק אוף אמריקה נפל ב-6%

החשש מגלישה למיתון מהיר וכואב גורמת למשקיעים לזרוק סחורה לשוק; מניית בנק אוף אמריקה נפלה בכ-6% בעיקר בגלל החשיפה שלה למשקי הבית בארה"ב; הנפט צלל ביותר מ-4%
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
ירידות שערים חדות נרשמו היום בוול סטריט, היום השני ברציפות. הירידות נגרמו בראש ובראשונה בשל החששות מהעלאות ריבית אגרסיביות שיאיצו את הכניסה של ארה"ב למיתון שיהיה כנראה ארוך יותר מהתחזיות, ועמוק יותר מהתחזיות.
אם כן, הנאסד"ק איבד יותר מ-2%. ה-S&P500 ירד בכ-1.7% והדאו ירד ב-1.4%. הנפט צלל ביותר מ-4% לרמה של קצת פחות מ-74 דולר לחבית ותשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים ירדו לאזור ה-3.55%.
 
מה שקורה בשווקים זה שרף העצבים גבוה מאוד. לכולם ברור שתמונת המקרו לא טובה, כלומר האינפלציה ממשיכה להיות גבוהה והעלאות הריבית עד כה לא עשו את העבודה וזה יחייב את הפדרל ריזרב להמשיך להיות אגרסיבי, כלומר להעלות ריבית בשיעורים גבוהים ובתדירות גבוהה וזה משנה את התימחורים בשווקים.
אחד הברמוטרים המשמעותיים בשווקים הפיננסים למצבה של הכלכלה הריאלית אלה הבנקים ושם מניית בנק אוף אמריקה יורדת בשיעור חד של כמעט 6% וזה בשל החשיפה הגבוהה של הבנק למשקי הבית בארה"ב, אלה שאמורים להיפגע ממיתון שיפגע בשוק העבודה ומכאן ביכולת הפירעון שלהם ומכאן הדרך קצרה לפגיעה ברווחיות של הבנק.
נכון לסוף השבוע שעבר קונצנזוס ההערכות בשווקים היה להעלאת ריבית של 0.5% אבל כעת התימחור עובר שינוי ויותר ויותר אנליסטים בניו יורק מדברים על העלאת ריבית גבוהה יותר של 0.75%.
צריך לזכור שבסוף השבוע התפרסם דו"ח התעסוקה האמריקאי לחודש נובמבר והוא הצביע על שוק עבודה חזק. לאחר מיכן התפרסם מדד מנהלי הרכש שהיה אף הוא חזק ובין זה לזה הרי שבוול סטריט כולם היו בטוחים (או לפחות שידרו ככה) שכבר ברבעון השלישי של 2023 הריבית תתחיל לרדת ולכן לא כדאי לאף אחד לצאת מהשוק.
בסופו של יום זהו לא המצב ונראה היום שהמצב יהיה שונה ואם אכן הפדרל ריזרב יהיה אגרסיבי ברבעון הראשון של 2023 יהיה קשה לראות כיצד הוא יוריד את הריבית בסוף השנה וזה כאמור, מה שגורם כעת לתימחורים בשוק לעבור את התיקון האכזרי שאנחנו רואים ביומיים האחרונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה