השוק

דרמה בעסקת כלל-MAX: העובדים דורשים 40 מיליון שקל מענק

ועד העובדים מתבצר בדרישות למענקי ענק בעקבות רכישת החברה, והמו"מ עם ההנהלה התפוצץ. הפער בין ההנהלה לוועד העובדים עומד על עשרות מיליוני שקלים וכרגע בלתי ניתן לגישור

ניצן כהן | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
לקראת דרמה בחברת MAX. המו"מ שנמצא בעיצומו התפוצץ ברגע האחרון בעקבות פערים בלתי ניתנים לגישור בין הנהלת חברת כרטיסי האשראי - וורבורג פינקוס ובין ועד העובדים בראשות רעות פבלוביץ', באחת העסקאות הגדולות והמסקרנות ביותר עם מכירתה של מקס לידי כלל ביטוח בסכום עתק של 2.45 מיליארד שקל.
ועד עובדי חברת כרטיסי האשראי מקס דורש מהנהלה בונוס של בין 40 ל-60 מיליון שקל בשל מכירת החברה לכלל, מכירה שטרם הושלה. בורבורג פינקוס, הבעלים של מקס, טוענים שהרווח שינבע להם מהעסקה נע בין 200 ל-240 מיליון שקל, וזאת בלי לקחת בחשבון את העובדה שמעולם לא משכו דיבידנד מהחברה, ולכן הדרישות של הוועד אינן הגיוניות לדבריהם.
ההגיון של וורבורג פינקוס עומד סביב הבונוס הקודם שהיה קשור לרכישה מבנק לאומי לפני כמה שנים. אז הבונוס היה 40 מיליון שקל (30 מיליון מענק מכירה ועוד 10 מיליון חידוש ההסכם הקיבוצי) ששולם על ידי הבנק - אבל הרווחים עמדו אז על 2 מיליארד שקל. לפי אותן פרופורציות, ההנהלה הנוכחית - ורבורג פינקוס -  פועלת על מנת שהבונוס שהבעלים ישלמו עכשיו יהיה 6 מיליון שקל על רווח של 240 מיליון שקל.
 
צריך לזכור שהתנאים בכלכלה הישראלית שונים לגמרי כעת, ומעבר לכביש ישראכרט, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, יוצרת לגל פיטורים וכאל אינה מופרדת כרגע מבנק דיסקונט בשל תנאי השוק שהופכים להיות קשים במיוחד לעולם הצרכנות הפרטית.
הנהלת מקס מנסה לגשר בין הצדדים ואפילו בפגישות של מספר פעמים ביום, אך הוועד אינו מוכן לסגת כרגע בדרישה לתשלום של 40-60 מיליון שקל לעובדים, מה שהופך את המו"מ לבלתי ניתן לגישור.
הנחת העבודה היא שבשלב הזה לקוחות מקס לא ייפגעו ועיקר הפגיעה תהיה במישור הניהולי והאטת קצב ההוצאה לפועל של פרוייקטים. אך ככל שהדברים יחמירו, לא מוצירים מכלל אפשרות במקס שתהיה פגישה בשירותים ללקוחות.
צריך לזכור כי עסקת כלל-MAX נמצאת בשלבים האחרונים בדיון אצל הרגולטורים ולא נמנע שתגלוש לפסים משפטיים בשל העמדה הלעומתית של איש העסקים אלפרד אקירוב שמנסה בכל דרך לבלום את העסקה מטעמיו שלו. ככל הידוע עד כה הפיקוח על הבנקים תומך בעסקה שתשתכלל את התחרות בתחום הצרכנות הפרטית בישראל, בעוד המ"מ ממונה על שוק הוון והביטוח נוטה גם הוא לאשר את העסקה אך כרגע אינו מקבל החלטה סופית שככל הנראה תגלגל את הכדור לפתחו של בית המשפט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה